شان و جایگاه واقعی وکلا در قوه قضاییه باید احیا شود

به گزارش خبرنگار ایرنا, ‘علی مندنی پور’ روز چهارشنبه در هجدهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در سنندج، افزود: متاسفانه جایگاه وکلا آنگونه که باید نزد دستگاه های قضایی مورد توجه قرار نمی گیرد و به خواسته هایش توجهی نمی شود که انتظار داریم با حمایت و همکاری هر چه بهتر دستگاه قضایی این موارد پیگیری و مورد بازنگری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: وکلا به عنوان نمایندگان عدالت خواسته های به حقی دارند و تنها به دنبال اجرای قانون هستند و این رسالت هیچ گونه منافاتی با کارهای دستگاه قضا و یا سایر ادارات و نهادهای قانونی ندارد.

مندنی پور افزود: با توجه به اینکه وکلا در قوانینی که در خصوص وضعیت آنها و یا کانون وکلا وضع می شود ذینفع هستند می بایست نظرهای کارشناسی وکلا در وضع این قوانین مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در این عرصه گفت: اخلاق حرفه ای و عدالت طلبی وکلا این حق را به آنها می دهد تا از حقوق دیگران و همچنین از حق موکلان خود دفاع کنند اما در این راه نباید چشم خود را به روی حقایق ببندند و حق کسی را پایمال کنند.

هجدهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری کردستان، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و اعضای کانون های سراسر کشور در سنندج برگزار شد. ک/۲/۵۷۰/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۵۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.