شاهد افزایش قیمت کمی در اینترنت خواهیم بود

۷ م دیماه ،

هزینه های مربوط به پهنای باند ۲۵ الی ۳۰ درصد هزینه نهایی کاربر را شامل می گردد و در صورت افزایش قیمت در پهنای باند با توجه به سهم کم از هزینه نهایی افزایش قیمت کمی در اینترنت صورت خواهد گرفت.

مهندس مهدی خدایی، مدیر کل امور بین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت در خصوص افزایش ۵۰ درصدی قیمت اینترنت به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به توقف اختصاص ارز مرجع برای خرید پهنای باند بین الملل این شرکت باید مطابق ضوابط از ارز مبادلاتی استفاده نماید که به دنبال آن تغییراتی را در تعرفه پهنای باند شاهد خواهیم بود.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت پهنای باند بین الملل از ۳۷ میلون تومان به ۵۵ میلیون تومان و حذف تخفیف ۲۰ درصدی خاص شرکت های PAP اذعان داشت: موضوع میزان تعرفه و تعیین تکلیف تخفیف ۲۰ درصدی باید توسط کمیسیون تنظیم مقررات انجام شود که تاکنون مصوبه ای از سوی این کمیسیون به شرکت زیر ساخت ابلاغ نشده است.

وی افزود: هزینه های مربوط به پهنای باند تقریباً ۲۵ الی ۳۰ درصد هزینه نهایی کاربر را شامل می گردد که در صورت افزایش قیمت در پهنای باند با توجه به سهم کم از هزینه نهایی افزایش قیمت کمی در اینترنت صورت خواهد گرفت.

مهندس خدایی با اشاره به این که تغییر در تعرفه ها به ناچار صورت گرفته و اختصاص ارز مبادلاتی به بحث پهنای باند امری است که بر اساس مصوبه و ابلاغ هیات دولت انجام شده است خاطر نشان ساخت: در این زمینه پیگیری ها و رایزنی هایی کرده بودیم تا بتوان همچنان پهنای باند را با ارز مرجع خریداری کرد اما در شرایط فعلی نظر دولت بر آن است که برای این بخش از ارز مبادلاتی استفاده شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.