“شاهرخ اورامی” زندگی خود را در مسیر تقویت مذاهب و نشر محبت به اهل بیت(ع) وقف کرد

۲۵م دیماه ،

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت شاعر اهل بیت (ع) و از فرهیختگان اهل سنت، گفت: شاهرخ اورامی زندگی خود را در مسیر تقویت مذاهب و نشر محبت به اهل بیت(ع) وقف کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،‌ متن پیام آیت الله اراکی دبیر کل مجمع در پی ارتحال شاهرخ اورامی شاعر اهل بیت (ع) به شرح زیر است:

فاما الذین امنوا و عملوا الصالحات فیوفیهم اجورهم و یزیدهم من فضله

در نهایت تاثر و تالم خبر ارتحال شاعر اهل بیت(ع) و منادی تقرب مرحوم حاج شاهرخ اورامی از فرهیختگان اهل سنت کردستان که زندگی خود را خالصانه در مسیر تقرب مذاهب و نشر محبت به اهل بیت (ع) وقف کرده بود، مایه اندوه فراوان شد.

آثار گران‌قدر وی مجموعه‌های شعری “شعاع مهر حسین(ع)، “تولای علی (ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت، “تولای حسین (ع) در ادب اهل تسنن” و “مهر رضوی در آیینه ادبای کرد” نشانگر عشق سرشار وی به اهل بیت (ع) است.

این جانب این ضایعه ناگوار را صمیمانه به مردم متدین استان کردستان تسلیت گفته و از خداوند متعال مسالت دارم آن فقید سعید را مشمول رحمت واسعش گرداند و به بازماندگان، دوستان و خانواده محترم وی صبر و شکیبایی عنایت فرماید.

در پی درگذشت شاعر اهل بیت مرحوم شاهرخ اورامی، حجت الاسلام بهاری و شریفی به نمایندگی از آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مجلس ترحیم آن مرحوم در سنندج حضور پیدا کردند.

گفتنی است؛ وی اشعار نغزی در مدح اهل بیت پیامبر(ص) سروده و عمر پربرکت خود را در خدمت خاندان پیامبر سپری کرد.

 وی از فرهیختگان اهل سنت شافعی بوده و در جشنواره رضوی به عنوان خادم افتخاری آستان قدس رضوی انتخاب شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.