شاهزاده سلمان بن عبدالعزیزکیست؟

شاهزاده سلمان بن عبد العزیز آل سعود، وزیر دفاع عربستان به گرایشات لیبرالستی و غربگرایی معروف و به شدت مورد تایید آمریکاست و او را باید از جمله حاکمان بلامنازع بر گرایش‌های فکری و سیاسی روزنامه فرامنطقه‌ای “الشرق الاوسط” دانست.

.به گزارش فارس، شاهزاده “سلمان بن عبد العزیز آل سعود”، وزیر دفاع عربستان سعودی در ۳۱ دسامبر ۱۹۳۵ به دنیا آمد.

 وی از جمله پسران عبد العزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید و مادرش حصه السدیری است، به همین دلیل شاهزاده سلمان از جمله ارکان خاندان آل سعود بشمار می‌آید.

 وی دارای نفوذ بسیار در خاندان آل سعود و گرایش‌های آمریکایی و غربی آن معروف است، به همین دلیل این شاهزاده لیبرال و غربگرای سعودی به شدت مورد تایید آمریکاست.

 در سال ۱۹۵۴ سلمان جانشین حاکم ریاض شد که در آن زمان “نایف عبد العزیز” بود و به این ترتیب وارد عرصه سیاست شد.

 یک‌سال بعد و در سال ۱۹۵۵ به سمت حاکم ریاض منصوب شد و این سمت را تا سال ۱۹۶۰ برعهده داشت تا این‌که در این سال از مقام خود استعفا داد، اما بار دیگر ۳ سال بعد، یعنی در سال ۱۹۶۳ بار دیگر به عنوان حاکم ریاض منصوب شد.

 وی در ۵ نوامبر ۲۰۱۱ به سمت وزیر دفاع عربستان به جای برادرش شاهزاده نایف بن عبد العزیز منصوب شد که بر اثر فوت سلطان بن عبد العزیز به ولی‌عهدی عربستان انتخاب شده است.

 شاهزاده سلمان (۷۶ ساله) ۱۰ درصد سهام مجموعه تحقیقات و بازاریابی عربستان را در اختیار دارد که صاحب روزنامه فرامنطقه‌ای “الشرق الاوسط” است و با این که میزان سهم وی در این روزنامه اندک است، اما به شدت بر گرایش‌های سیاسی و فکری آن توسط پسرش شاهزاده “فیصل” حاکم و توسط فیصل به آن جهت می‌دهد.

 وی سه بار ازدواج کرده و حاصل ازدواج وی ۱۳ فرزند ۱۲ پسر و ۱ دختر است.


BarackObama.ir

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. ناشناس سیده طباطبایی:

    لبیک یا علی اکبر اینو یادم رفته بود بنویسم بابا جان عبدالله که مرد سلمان هم تو بستره اونم داره میمیره بعد اون نوبته محمده که اونم میمیره انشاالله مرگ که به سن وسال نیست لبیک یاعلی اکبر

  2. ناشناس 16 سیده طباطبایی:

    وای اخ جون چه زایه ای شدن اینا بن سلمان بن عبداللله دعواشون شده اخ جون دعوا من طرفطارهیچ کدام نیستم ولی فکرکنم بن عبداللله بهتر از بن سلمان باشد۱۰۰در۱۰۰فکرکنم چیه لبیک یا علی اکبر

  3. ناشناس 16 سیده طباطبایی:

    وای اخ جون چه زایه ای شدن اینا بن سلمان بن عبداللله دعواشون شده اخ جون دعوا من طرفطارهیچ کدام نیستم ولی فکرکنم بن عبداللله بهتر از بن سلمان باشد۱۰۰در۱۰۰فکرکنم چیه

    • ناشناس سیده طباطبایی:

      لبیک یا علی اکبر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.