شاهی که به اندازه یک رفتگر ارزش ندارد + سند

۱۹ام بهمن ،

شاه ایران در خارج خصوصاً انگلستان اعتباری ندارد. یک رفتگر انگلیسی ارزشش از شاه بیشتر است. شاه به هیچ‌وجه به فکر ملت نیست. پولها و مکنت خود را به عناوین مختلف از ایران خارج می‌نماید هر وقت به اروپا یا خارج مسافرت می‌نماید جز خوشگذرانی و عیاشی منظور دیگری ندارد.

به گزارش ممتازنیوز، اسناد به جای مانده از دوران پهلوی یکی از مهمترین راهبردهایی است که می‌توان از طریق آن اوضاع و احوال آن روزگار و همچنین اشخاصی که در جامعه حکمرانی می‌کردند را به ما نشتان می‌دهد. مانند آنچه که ذیل آمده است:

شماره: ۱۱۰۲۱/ س ت تاریخ: ۱۳/۶/۴۱
موضوع: اظهارات موهن سرتیپ بازنشسته سیف‌اله ضرابی نسبت به اعلیحضرت همایونی در خارج از کشور
به طوری که یک نفر مسافر ایرانی که تازه از لندن به تهران آمده اظهار داشته: سرتیپ بازنشسته سیف‌اله ضرابی که مدتی است در لندن اقامت نموده بین ایرانیان مقیم انگلستان و حتی خارجی‌هایی که با او آشنا می باشند چنین شایع نموده است:
شاه ایران در خارج خصوصاً انگلستان اعتباری ندارد. یک رفتگر انگلیسی ارزشش از شاه بیشتر است. شاه به هیچ‌وجه به فکر ملت نیست. پولها و مکنت خود را به عناوین مختلف از ایران خارج می‌نماید هر وقت به اروپا یا خارج مسافرت می‌نماید جز خوشگذرانی و عیاشی منظور دیگری ندارد من (سرتیپ ضرابی) عار دارم که در خارجه خود را ایرانی معرفی نمایم. حتی حاضرم در انگلستان شاغل پست‌ترین کارها باشم و نگویند که یک نفر ژنرال ایرانی هستم. ضمناً دوست نزدیک و همفکر او در لندن سرتیپ زاهدی است که سرپرستی اطفال خود را که در لندن تحصیل می‌کنند عهده‌دار است.
فعلاً اقدامی ندارد. ۲۴/۶/۴۱

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.