شایعه خرید نوکیا توسط سامسونگ

شاید شما راحت سر جای خود نشسته باشید اما هیچ ایرادی به شما وارد نیست چون شاید هنوز خبر مهمی که شایعه آن اخیرا منتشر شده است به گوش شما نرسیده باشد.
قیمت سهام شرکت نوکیا در بازار بورس هلسینکی Helsinki Stock Exchange، نزدیک به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد. حتما می پرسید چرا؟ خبر بزرگ این است که طبق شایعات کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته تا نوکیا را بخرد.
تنها چند ثانیه به این موضوع فکر کنید. اگر بزرگترین تولید کننده گوشی تلفن همراه در جهان دومین کمپانی سازنده گوشی تلفن همراه را بخرد چه اتفاقی می افتد؟ مسلما در پی این اتفاق یک شرکت بسیار قدرتمند تشکیل می گردد که تقریبا نیمی از صنعت بزرگ و پر منفعت گوشی تلفن همراه را در اختیار خواهد داشت.
آیا فکر می کنید که این شایعه صحت داشته باشد؟ جواب این است مسلما خیر. اگر بخواهیم منطقی به این موضوع فکر کنیم اگر قرار باشد کسی کمپانی نوکیا را بخرد چه شرکتی بهتر از مایکروسافت سراغ دارید؟
این شرکت اخیرا در تلاش است تا راهی برای ورود به بازار گوشی های هوشمند پیدا کند و تنها چند ماه پیش بود که نسخه جدید سیستم عامل خود را برای کامپیوترهای دسکتاپ و در جهت رقابت با آی پد اپل به بازار عرضه کرد.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Dagens industri، اپل ثابت کرده برای پیشرفت در صنعت و فن آوری باید صاحب تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری به طور همزمان بود. نوکیا در حال حاضر ۱۱ میلیارد دلار ارزش دارد که هر کسی را برای خرید آن وسوسه می کند برای درک این موضوع بهتر است بدانید که سال گذشته گوگل برای خرید موتورولا ۱۲٫۵ میلیارد دلار هزینه صرف کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.