شاپرک خسته شد!

۰۸ام بهمن ،

بینا- برخی از بازاریان در تهران از اختلال در دستگاههای کارتخوان فروشگاهی خبر می دهند.این اختلال همراه با نزدیک شدن به پایان سال مشکلاتی را برای فعالان اقنصادی خرد ایجاد کرده است.
براساس گزارش خبرها بانک، تعدادی از عمده فروشان در بازار آهنگران تهران می گویند: این اختلال از هفته پیش آغاز شده و دستگاههای کارت خوان فروشگاهی(pos) تنها با کارت بانکی خود دستگاه عملیات پرداخت را انجام می دهد.
در حال مشتریانی که کارت بانکی به طور مثال بانک ملی را دارند تنها می توانند از دستگاه کارت خوان بانک ملی در فروشگاههای این بازار استفاده کنند.
بازاریان معتقدند که از زمان طرح شاپرک و نزدیک شدن به خرید و فروش پایان سال مشکلات دستگاههای کارت خوان دو چندان شده است.
محمدی یکی از فعالان بازار آهنگران در این باره می گوید: سه دستگاه کارت خوان بانکهای ملت،صادرات و اقتصاد نوین در مغازه دارم اما وقتی یک مشتری کارت بانک ملی را ارایه می کند مجبور هستم که به سایر مغازه ها مراجعه عملیات خرید و پرداخت در دستگاه کارت خوان ملی همسایه ام انجام دهم.
این امر سبب سردرگمی و کندی کار خرید و فروش در این بازار به صورت نمونه شده و اگر معضل در سایر مکانها هم وجود داشته باشد نشان از اختلال طرح شاپرک دارد.بانک مرکزی چندی پیش طرح شبکه پرداخت الکترونیکی بانکی موسوم به شاپرک را راه اندازی کرد که از همان ابتدای امر مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی بوجود آورد.
به غیر از حذف واریز آنی پول توسط شاپرک حالا به نقل از بازاریان دستگاههای کارتخوان تنها کارت بانک همنام خود را قبول می کنند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.