شاکی جدید گوگل دولت آمریکاست!

فاوانیوز: بی‌توجهی گوگل به لزوم رعایت قوانین ضدانحصار ممکن است باعث شکایت دولت آمریکا از این شرکت شود.

به گزارش فاوانیوز از فارس به نقل از ایندیاتایمز، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا پس از بررسی رفتار گوگل و عملکرد تجاری آن به این نتیجه رسیده که باید به دولت آمریکا توصیه کند تا از طریق دادگاه، گوگل را برای تغییر رفتار حرفه ای خود تحت فشار قرار دهد.

پس از پیگرد قضایی مایکروسافت در دهه ۹۰ به جرم رفتار تجاری انحصارطلبانه و بی توجهی به حقوق رقبای تجاری دیگر این دومین بار است که یک غول فناوری آمریکا از سوی دولت این کشور تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

نگرانی اصلی آن است که ممکن است گوگل نتایج خدمات جستجوی خود را با هدف ارتقای جایگاه محصولات وابسته به این شرکت و بازاریابی قدرتمندتر آنها دستکاری کرده باشد.
در این صورت جستجوی هر کالا یا خدمات سرویس های وابسته به گوگل در صدر دیگر نتایج جستجو ظاهر می شوند، حتی اگر سرویس های رقیب کیفیت و طرفداران بیشتری داشته باشند و این بر خلاف رویه خود جستجوگر گوگل نیز هست.

رقبای گوگل معتقدند اگر این شرکت رویه یاد شده را تداوم ببخشد منافع تجاری آنها به طور جدی به خطر می افتد. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا گزارشی ۱۰۰ صفحه ای را در این زمینه آماده کرده و تاکنون دو نفر نیز در این زمینه اقامه دعوی کرده اند.

رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل آغاز شده و گوگل در واکنش از رفع ابهامات احتمالی در این زمینه استقبال کرده است. در عین حال کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا می گوید مصمم است با همکاری تیمی که به همین منظور تشکیل داده گوگل را به دادگاه بکشاند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.