شاید این شنبه هوا خوب شود شاید

آسمان تهران در روز پنجشنبه ۲۷ آبان، غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ۲۸ آبان، نیمه ابری، در بعدازظهر بارش پراکنده، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۱۹ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

شاید این شنبه هوا خوب شود شاید 

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه ۲۷ آبان، غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ۲۸ آبان، نیمه ابری، در بعدازظهر بارش پراکنده، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۱۹ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 احد وظیفه از نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد به نوار شمالی کشوردر روز آینده، خبر داد و افزود: در روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید می‌شود.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با گذر موجی از نوارشمالی کشور بتدریج از غلظت آلاینده‌های جوی درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته خواهد شد. در شمال غرب کشور نیز دربعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای شمالی آذربایجان شرقی وغربی با بارش پراکنده نیز همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سواحل غربی خزر نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود، افزود: بعدازظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق شرایط برای تولید گرد و خاک و انتقال آن به مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور مهیا است، از اینرو روز پنجشنبه ۲۷ آبان، در این مناطق پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر روز پنجشنبه بتدریج با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد به نوار شمالی کشور، در شمال غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده گاهی با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. در سواحل غربی خزر نیز ابرناکی وزش باد و بارش شروع می شود و بتدریج طی روز جمعه با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید شده و دریای خزرمواج خواهد شد و گستره بارش‌ها به بخش‌هایی از دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و شمال شرق کشور نیز خواهد رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.