شایع‌ترین راه انتقال اسهال زمستانی «مدفوعی-دهانی» است

نوشته شده در تاریخ ۱۷/آذر/ – ۱۰:۵۷ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

خبرگزاری : یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری شایع‌ترین راه انتقال اسهال زمستانی را «مدفوعی-دهانی» دانست و گفت: کودکان، میانسالان و بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

دکتر مسعود مردانی درباره بیماری استفراغ زمستانی گفت: اسهال و استفراغ در فصول گرم  و تابستان که مصرف مایعات و فاسدپذیری مواد غذایی افزایش می‌یابد شایع‌تر است اما این بیماری ممکن است به صورت عفونت روده‌ای که عامل آن یک نوروویروس است در زمستان نیز دیده شود که علائم مشابه به اسهال و استفراغ در فصل تابستان است.

وی افزود: این بیماری با علائمی مانند اسهال، استفراغ و درد شکمی همراه است و شایع‌ترین راه انتقال و انتشار آن مدفوعی- دهانی است به همین دلیل به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌‌شود در هنگام استفاده از سرویس‌های بهداشتی فقط از صابون‌های مایع استفاده کنند و اگر ناچار به استفاده از صابون‌های جامد هستند حتما آن را چند مرتبه قبل و بعد از استفاده شست‌و‌شو دهند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم در ادامه یادآور شد: اکثر ویروس‌هایی که این بیماری عفونی را ایجاد می‌کنند نیاز به آنتی بیوتیک درمانی ندارند و تنها باید آب و الکترولیت همزمان با علامت درمانی بیماران مورد بررسی قرار بگیرد به خصوص در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند.

مردانی در ادامه تصریح کرد: کودکان، میانسالان و بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و متاسفانه شدت بیماری در این افراد بسیار زیاد است به‌گونه‌ای که ممکن است موجب بستری بیماران در بیمارستان و یا مرگ آنها شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.