شایع ترین علل کمردرد

این فوق تخصص روماتولوژی عصب سیاتیک را از شایع ترین کمردرد های مکانیکی عنوان کرد و گفت: فشار نامناسب کاری و انجام کارهای سنگین از علل اصلی آن محسوب می شود.

یک فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به اینکه بیشتر کمردردها بدون درمان خوب می شوند گفت: امروزه از نظر علمی استراحت مطلق برای بیماران مبتلا به کمردرد ضرر دارد و بیماران باید تنها به مدت ۴۸ ساعت در منزل به صورت مختصر و نه مطلق استراحت کنند.

دکتر احمدرضا جمشیدی در گفت و گو با ایسنا شایع ترین علت کمردرد را کمردرد های مکانیکی برشمرد و اظهار کرد: ۹۵ درصد از علل کمردرد در اثر بد قرار گرفتن وضعیت بدن است و تنها ۵ درصد از کمردردها علت التهابی شامل عفونت، سل و سرطان ها دارند.

این فوق تخصص روماتولوژی عصب سیاتیک را از شایع ترین کمردرد های مکانیکی عنوان کرد و گفت: فشار نامناسب کاری و انجام کارهای سنگین از علل اصلی آن محسوب می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به آرتروز اشاره کرد و افزود: بیشتر افراد جامعه به این بیماری مبتلا می شوند اما شدت و ضعف آن بستگی به ورزش نکردن، وزن و چربی زیاد مربوط می شود چرا که بدن ماده ای ترشح می کند که باعث پیشرفت آرتروز (سائیدگی مفصل) می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کمردردها بدون درمان خوب می شوند گفت: افراد با کمردرد همراه با تب، بی اشتهایی و کاهش وزن، گزگز کردن و خشکی صبگاهی باید به پزشک مراجعه کنند.

دکتر جمشیدی در خصوص استراحت مطلق برای بیماران تصریح کرد: در گذشته برای بیمار کمردرد دو هفته استراحت مطلق تجویز می شد اما امروزه از نظر علمی استراحت مطلق برای بیمار ضرر دارد و باید تنها به مدت ۴۸ ساعت در منزل به صورت مختصر و نه مطلق استراحت کنند.

رییس مرکز تحقیقات روماتولوژی بیمارستان شریعتی به منظور پیشگیری از کمردرد، استفاده درست و اصولی از اسکلت بدن و اصلاح شیوه زندگی را برای تمام افراد جامعه توصیه کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.