شباهت‌ فیلم‌ بتمن با کشتار کلورادو / وقتی خیال رنگ واقعیت به خود می‌گیرد

به گزارش خبرآنلاین، این تنها یکی از صحنه‌های فراموش‌نشدنی فیلمی است که خیلی‌ها از مدت‌ها منتظر دیدن آن بودند.
 

هنوز تایید نشده که عامل حمله مرگبار روز جمعه به یک سالن سینما در اورورا در حومه دنور در کلورادو، تحت تاثیر فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» دست به این جنایت زده است.
 

ری کلی عضو ارشد اداره پلیس نیویورک گفت مرد مسلح موهایش را رنگ کرده بود و خودش را جوکر صدا می‌زد، اما پلیس اورورا این مسئله را تایید نکرده است.
 

هنوز مشخص نیست چرا تیرانداز تصمیم گرفت ساعت ۱۲:۳۰ صبح، نیم‌ساعت پس از اولین نمایش فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در آمریکای شمالی وارد این سینما شود. تعدادی از بازماندگان گفته‌اند در ابتدای حمله با دیدن سایه مردی که ماسک گاز اشک‌آور به صورت داشت و شنیدن صدای شلیک واقعی که با ساندترک فیلم آمیخته شده بود، گیج شده بودند.
 

در فیلم‌های ابرقهرمانی مانند «انتقامجویان» و «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» – که هر دو این روزها روی پرده هستند – حمله‌های خشونت‌بار به مردم اجزای اصلی طرح داستانی هستند. برابر با استانداردهای هالیوود، فیلم‌های بتمن بیشتر از آنکه پر از خون و خون‌ریزی باشند، تیره و تار هستند.
 

سه‌گانه «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان بیش از فیلم‌های ابرقهرمانی معمول، تاریک است و از مجموعه کتاب‌های مصور انتشارات دی‌سی کامیکس شامل «Detective Comics» ‌و کتاب سال ۱۹۸۶ «بتمن: شوالیه تاریکی» فرانک میلر سرنخ گرفته است.
 

بین تیراندازی در کلورادو، «شوالیه تاریکی» و جوکر شباهت‌هایی هست که در ادامه می‌خوانید:
 

– بروس وین در کودکی شاهد قتل پدر و مادرش تامس و مارتا وین می‌شود و این مسئله به او انگیزه می‌دهد لباس بتمن به تن کند. یک خلافکار خرده‌پا به نام جو چیل پدر و مادر او را پس از آنکه آن‌ها از یک سینما خارج می‌شوند، با شلیک گلوله به قتل می‌رساند.
  

– بخشی از بازی ویدیویی بتمن به نام «Arkham City» در یک سالن سینما متروک (مانارک، همان سینمایی که پدر و مادر وین بیرون آن کشته می‌شوند) اتفاق می‌افتد.
 

– در رمان مصور «شوالیه تاریکی» اثر میلر، جوکر تماشاگران یک میزگرد تلویزیونی را با گاز به قتل می‌رساند.
 

– در همین رمان، یک مرد به ستوه‌آمده پس از آنکه از کار خود را از دست می‌دهد، در یک سینما با اسلحه کمری به تماشاگران شلیک می‌کند و سه نفر را می‌کشد.
 

– «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» حداقل دو صحنه دارد که در آن مردم در یک مکان عمومی مورد حمله قرار می‌گیرند: بازار بورس و یک استادیوم فوتبال
 

اسوشیتدپرس / ۲۰ ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸  

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.