شبکه‌ای برای سلامت جسم و روان

جام جم آنلاین: شبکه تلویزیونی سلامت چند روزی است که به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است. انتظار عمومی از این شبکه تازه‌وارد این است که درباره روش‌های پیشگیری از بیماری‌های مختلف اطلاع‌رسانی کند و برای کسانی که از انواع بیماری‌های جسمانی رنج می‌برند، نسخه‌های کارساز بپیچد. این شبکه مخاطبان دیگری هم دارد.

افرادی که می‌خواهند سطح بالاتری از سلامت و آمادگی جسمانی را تجربه کنند یا این که دوست دارند با اجرای مراقبت‌های لازم، جوان‌تر، زیباتر و جذاب تر به نظر برسند.

این گروه مخاطب که تعدادشان رقم بالایی است، دست‌اندرکاران سیما را واداشته تا یک شبکه تخصصی جدید را مهمان خانه‌های بینندگان کنند.

در کنار همه این افراد یک گروه دیگر را هم باید در دایره مخاطبان شبکه سلامت قرار داد. بیماران روحی و روانی معمولا در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های حوزه سلامت مهجور واقع می‌شوند. افرادی که خودشان هم بیماریشان را جدی نمی‌گیرند و حتی از این که انگ بیمار روحی به آنها بخورد وحشت دارند.

حتما شما که خواننده این مطلب هستید، در این لحظه دارید فکر می‌کنید که این مساله شامل حال شما و اطرافیانتان نمی‌شود؛ اما جالب است بدانید که بر اساس محاسبات سازمان جهانی بهداشت از هر چهار نفر در جهان، یک نفر به یکی از اختلالات روانی در طول عمر خود مبتلا می‌‌شود.

این آمار اضافه می‌کند که تقریبا ۹۵ میلیون نفر در جهان به بیماری افسردگی مبتلا هستند که بدون درمان و مراقبت رها شده‌‌اند.

به این آمار اضافه کنید افرادی را که به نوع خفیفی از بیماری‌های افسردگی، ترس، اضطراب، وسواس ، حسادت، زودرنجی و… مبتلا هستند؛ بیماری‌هایی که درمانشان مستلزم مراجعه به پزشک و انجام مراقبت‌های مستمر است.

وقتی در اخبار می‌خوانیم که دو نفر بر سر تصاحب جای پارک خودرو با هم دعوا کرده‌اند و این کشمکش به وقوع قتل منجر شده است، نباید از کنارش بسادگی گذر کنیم.

با خواندن این خبر آرزو می‌کنیم که‌ای کاش طرفین این درگیری در زمان حیاتشان حداقل یک‌بار خودشان را به یک روان‌شناس حاذق نشان داده بودند.

شبکه تازه تاسیس سلامت می‌تواند بخشی از برنامه‌هایش را به مقوله بهداشت روح و روان اختصاص دهد. نتیجه و محصول این برنامه‌ها جامعه‌ای سالم خواهد بود که مردمش آرام‌ترند و در طول روز لبخندهای بیشتری بر لبانشان نقش می‌بندد.

احسان رحیم‌زاده – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.