شبکه آموزش سیما همراه با محرم

۲۳ آبان ،

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ « مشاعره آیینی – عاشورایی» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر و کارگردانی علیرضا فرح جود از اول محرم به مدت ۱۳شب از شبکه آموزش پخش می شود. شرکت کنندگان در این برنامه اشعاری پیرامون امام حسین (ع)، قیام عاشورا و واقعه کربلا را در برنامه قرائت می کنند.این برنامه از جمعه اول محرم هر شب ساعت ۲۲ از شبکه آموزش پخش می شود.

“معراج عشق” به کارگردانی و تهیه کنندگی بهزاد عامری در ۱۲ قسمت ۴۵ دقیقه ای در ایام محرم از شبکه آموزش سیما پخش می شود. در این برنامه جایگاه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی از دیدگاه کارشناسان و اساتید دانشگاهها  بررسی می شود.این برنامه حاوی مداحی،زیارت نامه ها،سخنان شهیدان و شعرخوانی،مراسم عزاداری ایرانیان مقیم کشورهای دیگر و مداحی عربی است.مجریان این برنامه مونا انصاری فر،محمد متین و احمد شفازاده می باشند.

« سلام بر حسین» در ۱۴قسمت ۲۰دقیقه ای به تهیه کنندگی امیر قمیشی با موضوع کارگاه آموزشی مداحان و ستایشگران  اهل بیت (ع) توسط اساتید و مداحان همچون حاج منصور ارضی ، حاج سعید حدادیان ، حاج محمود کریمی و حجت الاسلام والمسلین محمد میرزا محمدی و روش های روضه خوانی و سبک های نوحه خوانی همزمان با ماه محرم هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش پخش می شود .

“نغمه های عاشورایی” در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه ای از شبکه آموزش در ایام محرم پخش می شود. در این برنامه نغمه های اصیل عاشورایی مداحان قدیمی پخش می شود، همچنین روایات و حکایات در خصوص وقایع اتفاق افتاده در وقت امام حسین (ع) و اهل بیت(ع) بازگویی می شود.خاطرات مداحان قدیمی از جمله سید احمد هاشمی،مداح زنده یاد سید مصطفی هاشمی دانا،مداح زنده یاد سید علی سالک فرد و احمد اسماعیل بیک بروجردی از دیگر بخش های دیگر این ویژه برنامه است.مجری این برنامه نز سید عباس سجادی است.این برنامه هر روز ساعت ۱۲:۲۰ از شبکه آموزش پخش می شود.

“سخنرانی های مذهبی” در ۴قسمت ۵۰دقیقه ای در ایام محرم پخش می شود.دکتر سنگری در خصوص امام حسین (ع) و وقایع عاشورا و مظلومیت امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش صحبت می کند.

“شب دهم” در ۱۲قسمت ۴۵دقیقه ای از اول محرم هر روز ساعت ۱۰:۵۰ از شبکه آموزش پخش می شود.

“صدای پای خدا”،”تکیه بر خورشید”،”حکمت پنهان” و “راه” از جمله فیلم های در نظر گرفته شده در ایام محرم است.

“راه جاودان” مستند گزارش تفسیریی ۳ قسمتی به کارگردانی مصطفی عسگری است که در خصوص وقایع و حوادثی است که بعد از واقعه عاشورا رخ داده است و مسیر حرکت کاروان اهل بیت امام حسین(ع) و جریانات و حوادث آن وقت را با رفتن در مسیر به تصویر می کشد.این مستند حرکت کاروان اهل بیت امام حسین (ع) از کوفه تا شام و این که در هر منزل (استراحتگاه) چه تاثیری بر مردم داشته است را در ایام محرم به نمایش می گذارد.

“از اشارت های دربا سرمتاب” این برنامه د ر۱۵ قسمت ۳۰دقیقه ای به کارگردانی مهدی حیدری و تهیه کنندگی مجید یوسفی و با اجرای آقابیگی در ایام محرم از شبکه آموزش پخش می شود.این برنامه به صورت علمی و تخصصی موضوع مقتل خوانی،شیوه های مقتل خوانی و …را با حضور کارشناسان و مالکنظران این حوزه مورد کنکاش و تحلیل قرار می دهد.این برنامه هر شب از اول محرم ساعت ۲۱:۳۰پخش می شود.

“حسین محور وحدت” به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدتقی یازرلو در ۲قسمت ۲۵دقیقه ای در ایام محرم از شبکه آموزش پخش می شود.این مستند سوگواری مسلمانان بنگلادش در روز عاشورا را به تصویر می کشد.

برنامه “دود عود” در ۵قسمت ۳۰دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا جعفری در باره قیام امام حسین (ع) پخش خواهد شد .

گفتنی است؛ “کلیپ های مناسبتی”پخش مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و مداحی و سخنرانی از دیگر ویژه برنامه های شبکه آموزش در ایام محرم است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.