شبکه گردشگری در راه است

جام جم آنلاین: شبکه «شما» در آینده نزدیک با تغییر نام و محتوا تبدیل به «شبکه گردشگری» می‌شود.

مسعود احمدی‌افزادی مدیر شبکه شما روز گذشته در جلسه مطبوعاتی که در محل شبکه شما برگزار شد با اعلام خبر فوق، گفت: موضوع تغییر ماموریت شبکه شما اوایل تیرماه در معاونت امور استان‌های صداوسیما مطرح شد و با توجه به ظرفیت‌هایی که در ۳۳ مرکز استانی وجود دارد، قرار شد شبکه شما با تغییر در ساختار و محتوا تبدیل به شبکه گردشگری شود.

وی افزود: در ادامه جلساتی با مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران سازمان صداوسیما برگزار و ظرفیت‌های شبکه شما و مراکز استانی بررسی شد.

احمدی با بیان این که همه اعضای این جلسه عید فطر را زمان مناسبی برای افتتاح این شبکه دانستند، گفت: اما در این زمینه باید روسای سازمان صداوسیما و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین دولت به توافق نهایی برسند و بسته به مناسب بودن شرایط و پیشرفت کار می‌توان منتظر تحقق این وعده باشیم.

وی افزود: نتیجه تفاهم روسای سازمان صداوسیما و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار است تا ۲۳ مرداد اعلام شود.

احمدی ادامه داد: شبکه گردشگری بزودی در زمینه گردشگری داخلی و بین‌المللی کار خود را آغاز می‌کند و در آینده می‌توان به عنوان یک شبکه بین‌المللی گردشگری مرجع از آن نام برد و از آنجا که امروزه یکی از ابعاد جدی اقتصاد جهانی بحث گردشگری است، ما باید هموطنان خود را با ظرفیت‌های کشور آشنا کنیم و چهره واقعی ایران را به بینندگان نشان دهیم.

احمدی درباره گردشگری بین‌المللی گفت: بعد از فعال شدن فاز اول شبکه گردشگری که به گردشگری داخلی اختصاص دارد فاز دوم برنامه‌های این شبکه روی گردشگری بین‌المللی متمرکز خواهد شد. برنامه‌های این فاز با زیرنویس انگلیسی و فارسی روی آنتن خواهد رفت.

احمدی در این نشست همچنین با بیان این که با آغاز ماموریت ویژه گردشگری در شبکه «شما»، نام این شبکه نیز تغییر می‌کند، گفت: ما در این شبکه به عرصه‌های گوناگونی همچون گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، گردشگری دینی و سایر ظرفیت‌های این عرصه می‌پردازیم.

احمدی در پاسخ به این سوال خبرنگار جام‌جم مبنی بر این که آیا بعد از ایجاد ماموریت گردشگری در شبکه شما تولیدات این شبکه نیز تغییر می‌کند، گفت: شبکه شما، شبکه‌ای است که با دو هدف کلی یعنی تولید و تامین فعالیت می‌کند و با تغییرات جدید همچون گذشته سعی می‌کنیم که همچنان کفه ترازو به سمت تولید در مراکز استان سنگینی کند؛ چرا که شبکه شما راهبر و هدایت‌کننده بخش تولید در مراکز استان‌ها عمل می‌کند.

وی افزود: در حوزه برنامه‌سازی هم با همکاری سازمان گردشگری امیدواریم که بتوانیم برنامه‌های بیشتری را در زمینه گردشگری داخلی و بین‌المللی تولید کنیم.

مدیر شبکه شما در این جلسه با بیان رویکردهای این شبکه در ماه رمضان گفت: شبکه چند هدف اصلی را در ماه رمضان را دنبال کرد و در زمینه برنامه‌های غیرنمایشی وارد تعامل بیشتری در حوزه‌های دینی و اعتقادی شد به طور مثال جمع‌خوانی قرآن در مشهد و قم که به عنوان دو قطب دینی در کشور ما هستند از این دست اقدامات بود. همچنین برای اولین‌بار جمع‌خوانی قرآن نوجوانان در قم اجرا شد.

در این جلسه که تهیه‌کننده و کارگردان سریال «مرد نقره‌ای» نیز حضور داشتند درباره نحوه ساخت و چگونگی تولید این سریال برای خبرنگاران توضیح دادند.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده این سریال در پاسخ به سوال خبرنگار جام‌جم مبنی بر شباهت فیلمنامه «مرد نقره‌ای» و «خانه بی‌پرنده» که پیش‌تر توسط این زوج هنری ساخته شده بود، گفت: اگر هم این دو سریال به هم شبیه‌اند این شباهت ظاهری است و این دو در اصل فیلمنامه با هم تفاوت دارند، ضمن این که انتخاب سعید نیک‌پور برای بازی در این دو نقش به این خاطر است که ما اعتقاد داریم وقتی یک گروه می‌تواند به خوبی با هم کار کند؛ چرا این کار را نکند.

وی با اشاره به این نکته که در ابتدا قرار بود تاجر فرش اصفهانی، سریال «مرد نقره‌ای» صاحب باغ زیتون در زنجان باشد، گفت: اما خیلی اتفاقی این سریال از زنجان به اصفهان منتقل شد.

مهراوه فردوسی – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.