شبه‌نظامیان مالی به دنبال سازماندهی مجدد

۲۷فروردین۱۳،

با وجود آنکه شبه‌نظامیان کشور مالی با کمک مداخله نظامی تحت رهبری فرانسه از مقرهای شمالی این کشور غرب آفریقا خارج رانده شدند اما این شبه‌نظامیان به دنبال سازماندهی مجدد در خارج و در داخل این کشور می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سربازان آفریقایی و فرانسوی از زمان انجام عملیات نظامی در ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی برای متوقف کردن و خارج راندن شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده از باماکو، پایتخت مالی تلفات بسیاری تحمیل کردند به طوریکه پاریس مدعی است که ۴۰۰ شبه‌نظامی در این عملیات‌ها کشته شدند.

ده‌ها تن از این شبه نظامیان از طریق کوهستان‌های شمال نیجر و جمهوری چاد از کشور مالی گریخته و وارد جنوب لیبی و غرب سودان شدند جایی که می‌توانند بار دیگر به سازماندهی مجدد خود بپردازند. بعضی دیگر نیز به الجزایر گریخته‌اند.

یکی از مقام‌های آفریقایی گفت: بعضی از این شبه نظامیان مالی را برای دستیابی به پناهندگی ترک کردند. بعضی از اعضای جنبش وحدت و جهاد در غرب آفریقا مالی را به مقصد الجزایر ترک گفتند تا در اردوگاه‌های جبهه پولیساریو ساکن شوند.

یکی از سربازان آفریقایی گفت: اخیرا مقام‌های سازمان ملل نگرانی خود را در این باره اعلام کرده و خواستار سازش و ثبات شدند چرا که خطر ورود این تروریست‌ها به کمپ‌های آوارگان و تبدیل شدن آنها به مامن تازه برایشان وجود دارد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در گزارشی به شورای امنیت نوشت که دولت‌های منطقه نگران خطر تاثیر گذاشتن جنگ و کشمکش در مالی بر کشورهای همسایه می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.