شبکه اینترنت پرسرعت محلی راه‌اندازی شد

۲۰م آذر ، مهر- اولین شبکه اینترنت پرسرعت محلی رایگان با نام تجاری وایمو – wimo – در کشور راه اندازی شد.

وایمو اولین شبکه اینترنت پرسرعت و بی سیم محلی رایگان است که هم اکنون و پس از گذراندن فاز آزمایشی در چند نقطه تهران به صورت رسمی راه اندازی و همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه الکامپ به عموم معرفی شد.

این فناوری در حال حاضر در نقاط مختلف شهر تهران و اماکن عمومی از جمله سینماها، مراکز خرید، فرهنگسراها، سرای محلات، پایانه های مسافربری، کتابخانه ها، بانک ها، دفاتر خدمات الکترونیک و مترو راه اندازی شده است.

این سرویس به مشترکان این امکان را می دهد که از طریق موبایل، لپ تاپ، تبلت و یا هر دستگاه مجهز به فناوری وای فای – wifi – به اینترنت متصل شوند.

ناصر اصفهانی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت که این سرویس را برای اولین بار در کشور عرضه کرده در جمع خبرنگاران از جمله مزیتهای این سرویس را اتصال آسان و رایگان به روش وای فای و استفاده از یک حساب کاربری در کل شبکه و عدم نیاز به مودم و نرم افزار عنوان کرد.

وی گفت : مشترکان برای استفاده از این سرویس باید واژه وایمو “wimo ” را به شماره ۳۰۰۰۹۴۶۶ از طریق موبایلشان پیامک و پس از مدت کوتاهی نام کاربردی و رمز عبور برای استفاده از سرویس اینترنت را دریافت کنند.

اصفهانی با تاکید براینکه پس از این مرحله، مشترک وای فای دستگاه خود را روشن کرده و از فهرست شبکه های بی سیم، wimo را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق مرورگر وب وارد می کند، ادامه داد: این سرویس برای موارد ضروری و استفاده کوتاه کاربران راه اندازی شده است و استفاده از آن تا یک ساعت به صورت رایگان است؛ اما چنانچه کاربران بخواهند بیش از این از اینترنت استفاده کنند لازم است که کارت شارژ این سرویس را از مراکز معتبر و یا پایگاه اینترنتی وایمو به نشانی www.wimo.ir دریافت کنند.

وی با بیان اینکه افزایش سرعت و نقاط تحت پوشش از جمله مزایای وایمو نسبت به سرویس های مشابه است، خاطرنشان کرد: این سرویس بی سیم محلی در حال حاضر فقط در فضاهای بسته ارائه می گردد اما درخواست بررسی این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده ایم و به صورت جدی از آنها خواسته ایم تا تفاوت ارائه سرویس در فضای بسته و باز را مشخص کنند زیرا این موضوع برای خود ما نیز نامفهوم باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت با بیان اینکه دولت از بابت حق پروانه این شرکت سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان دریافت می کند اما اگر این میزان صرف توسعه وایمکس می شد نتیجه بهتری را به همراه داشت ادامه داد: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خواست کرده ایم که در منطق تعرفه گذاری های سرویس وایمکس بررسی های مجددی انجام دهد چرا که منطق این نظام تعرفه گذاری با اشکالاتی همراه است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.