شبکه حمل و نقل عمومی باید گسترش یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا ، باید شبکه های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط مترو و اتوبوسرانی در همه نقاط گسترش یابد .

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری چهارمین کنفراس بین المللی صنعت احداث؛ احمد دنیا مالی افزود: باید با ایجاد زیر ساخت ها ،شرایط بهینه‌ای برای استفاده مردم از سیستم حمل و نقل عمومی فراهم کنیم تا آنها فقط در روزهای پایان هفته از خودروهای شخصی استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهمترین بحث در مقوله ترافیک کلان شهر تهران این است که زیربناهای لازم متناسب با نرخ رشد جمعیت این کلانشهر ایجاد نشده است، گفت: همچنین میزان ورودی خودرو به شهر بسیار بسیار است و همین امر سبب بروز ترافیک شدید در تهران می‌شود.

دنیامالی ادامه داد: باید توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو در دستور کار قرار گیرد تا بخش عمده‌ای از ترافیک و آلودگی هوا در تهران برطرف شود.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موانع توسعه اقتصادی و صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌توان تشکل‌های صنعتی و اقتصادی را به بهانه موازی کاری با یکدیگر ادغام کرد زیرا این کار سبب کم‌شدن تنوع در بین تشکل‌ها می‌شود.
 
دنیامالی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بخش های اقتصادی و صنعتی می توان راهبردهای توسعه ای و حاکمیتی را مدنظر قرار داد افزود: در بخش حاکمیتی باید بخش خصوصی تصدی گری اقتصاد را بر عهده بگیرد. وی با بیان این که نقش تشکل ها در توسعه اقتصادی و صنعتی نیز باید مد نظر قرار بگیرد، افزود: در بخش توسعه ای برخی موانع و چالش ها پیش روی توسعه کشور قرار دارد که بخشی از آنها را می توان به صورت کوتاه مدت برطرف کرد اما بعضی دیگر نیازمند راهکارهای بلند مدت است .

وی یکی دیگر از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور را اتخاذ رویکرد دوستانه نسبت به بازار و بخش خصوصی بیان کرد . 

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای ۳۰ دی و اول بهمن در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می گردد .
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.