شبکه ریلی کشور در تلاش برای ثبت رکورد بهره برداری

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : در سال‌های پس از پیروزی انقلاب میانگین ساخت شبکه‌ ریلی در کشور ۱۶۴ کیلومتر بوده که در چند سال قبل با رشد مناسبی این میزان به بیش از ۳۵۰ کیلومتر رسیده است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی راه آهن ، عبدالعلی مالک محمدی  گفت : در سال جاری امیدواریم بتوانیم با رکوردزنی، بیش از ۸۰۰ یا حتی هزار کیلومتر خطط ریلی به بهره برداری برسد.

وی افزود: براساس هدفگذاری که در سند چشم انداز ۱۴۰۴ تعریف شده است باید ۲۵ هزار کیلومتر خط برای کل شبکه ریلی کشور راه اندازی شود که به صورت میانگین سالانه به هزار کیلومتر خط نیاز داریم و هم اکنون احداث ۱۱ هزار کیلومتر خطوط ریلی مراحل اجرایی را می گذراند که گام بلندی برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ به شمار می رود. 

صاحب محمدی با بیان اینکه نگاه ما در شبکه ریلی، پررنگ شدن و افزایش حضور بخش خصوصی است ، تصریح نمود : همه فعالیت ها در شبکه ریلی باید با انتقال دانش فنی همراه باشد. 

مدیرعامل راه‌آهن افزود: درحوزه تجهیز ناوگان و ساخت خط این اتفاق افتاده است و درصدهای قابل توجهی از قطعات مورد نیاز لکوموتیو و واگن های باری و مسافری درکشور تولید می شود و امسال ۵۵ درصد از ساخت لکوموتیو در کشور بومی خواهد شد.

صاحب محمدی با اشاره به توانایی احداث سالانه ۳۵۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور از احداث ۱۱ هزار کیلومتر خط راه‌آهن و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای یک میلیارد یورویی با صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از فعالیت‌های شبکه ریلی خبر داد.

 مدیر عامل راه‌آهن در خصوص اقدامات لازم برای تامین ناوگان مورد نیاز شبکه ریلی کشور عنوان نمود: برای تامین ناوگان مورد نیاز باید اقداماتی مانند تامین واگن‌های باری و مسافری مانند کشنده و لوکوموتیو صورت گیرد که خوشبختانه در حال حاضر بخش خصوصی دراین زمینه ظرفیت مناسبی را پیدا نموده است.

 همچنین در حوزه تجهیز منابع، دولت مساعدت لازم را انجام می‌دهد تا به سفارش بخش خصوصی و تلاش کارخانه‌هایی که در کشور ایجاد شده واگن‌های باری، مسافری و لوکوموتیو به تولید رسیده و در اختیار شبکه ریلی قرار گیرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.