شبکه ریلی ستون فقرات هر کشور است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر کل ترانزیت و حمل‌ و نقل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو تاکید کرد: با توجه به اینکه شبکه ریلی ستون فقرات هر کشوری محسوب می‌شود و دنیا به سمت توسعه این بخش از حمل و نقل پیش می‌رود باید به دنبال سیستم‌های قانونی و هوشمند کردن آن در بخش ریلی باشیم.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) اسماعیل تکیه‌سادات در حاشیه‌ چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی دربارهٔ‌ جذابیت حمل‌ و نقل در ایران و ضرورت توجه به این موضوع مهم اظهارکرد: دنیا به سمت توسعه بخش ریلی در حرکت است و اصولا توسعه در بخش ریل است و اگر به عنوان مثال هفت هزار کیلومتر جاده داشته باشیم متناسب با آن باید حدود ۳۰ هزار کیلومتر ریل داشته باشیم، چون ریل ستون فقرات هر کشوری محسوب می‌شود و تمام بارهای سنگین توسط این بخش جابجا می‌شود.

وی گفت: کشور ما در موقعیت بسیار مناسب استراتژیکی قرار گرفته و این در حالی است که در کنوانسیون‌ها بسیار فعال نیستیم و حتی کنوانسیون ریلی نداریم درصورتیکه این موضوع هزینه ندارد و فقط حضور فعال می‌طلبد.

تکیه‌سادات با تاکید بر این‌که یکی از نقاط قوت ایران شبکه حمل و نقل ریلی است، افزود: کریدورهای مهمی وجود دارد که به این کریدور‌ها و قابلیت آنها باید توجه ویژه‌ای شود.

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ و نقل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با بیان این‌که ظرفیت‌ها باید در این حوزه همگون شوند، بر ضرورت اهمیت به موضوع ترمینال ترکیبی و لجستیکی تاکید کرد.

وی گفت: توافق‌نامه‌ای بین چهار کشور حاشیه دریای خزر شامل قزاقستان، ترکمنستان، روسیه و آذربایجان پیرامون بخش بنادر و حمل‌ بار منعقد شد اما کشورمان جزو آن توافق‌نامه نبود که توجه به موضوعات مهمیکی از ضروریات است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.