شبکه نسل چهارم به عراق رسید

۲۱خردادماه،

شبکه مخابراتی عراق درصدد ارایه سرویس‌های شبکه نسل چهارم LTE برای کاربران موبایل این کشور است.

به گزارش جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران؛ با تایید شبکه مخابراتی عراق برای ارایه سرویس‌های شبکه نسل چهارم، اپراتورهای آلکاتل لوسنت و رجینال تلکام اقدام به راه‌اندازی شبکه LTE  در این کشور کرده‌اند.
به این ترتیب کاربران عراقی امکان دسترسی به سرویس‌های پرسرعت بی‌سیم را روی گوشی‌های تلفن همراه‌شان خواهند داشت.
گزارش‌ها حاکی است که این سرویس‌ها با نام فست‌لینک در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و کاربران به اینترنت پرسرعت، ملاحظه آنلاین ویدیو با کیفیت بالا و مجموعه‌ای از برنامه‌ها برای رفع نیازهای تجاری دسترسی خواهند داشت.
نسل چهارم (۴G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل یافته نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در ۳GPP به صورت LTE است. نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای پروتکل اینترنت برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل “هرجا و هر زمان” داده‌ها را با سرعتی بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به لحاظ فنی سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. نرخ انتقال داده در این فناوری ۳۲۶ مگابیت در ثانیه برای بارگیری و ۸۶ مگابیت در ثانیه برای بارگذاری در طیف فرکانسی ۲۰ مگاهرتز است که در این شرایط حدود ۴۰۰ کاربر به‌صورت همزمان در یک سلول می‌توانند فعال و در عین حال متحرک باشند.
این نسل جانشینی برای نسل سوم (۳G) و نسل دوم (۲G) این استانداردهاست. در نسل چهارم، برای ارتباطات در حال حرکت مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (۱۰۰Mbit/s) و برای ارتباطات ثابت و بدون جابه‌جایی مانند پیاده‌روی یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه (۱GBit/s) است./جم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.