شبکه های ماهواره ای و فیلم های سطحی تلویزیون سلیقه مردم را نازل کرده است

احمد طالبی نژاد روز سه شنبه در حاشیه نخستین جشنواره فیلم استان زنجان ضمن اظهار تاسف از گرایش مردم به سمت فیلم های بی محتوا ی تلویزیون و کانال های ماهواره ای اظهار کرد: بلایی که برخی شبکه های ماهواره ای مانندˈ فارسی وان ˈ به سر فرهنگ و سلیقه مردم آورده به مراتب بیش از خسارت قوم مغول به ایران است.

وی خاطر نشان کرد: اکران فیلم هایی همچون ˈجدایی نادر از سیمینˈ مبین این نکته است که مردم ایران آمادگی استقبال از فیلم های با محتوا را دارند.

این منتقد سینما با بیان اینکه سینمای ایران حال خوبی ندارد گفت: غلبه مدیریت سیاسی بر مدیریت فرهنگی ، وجود رقبای قدری مانند ماهواره ها و سینمای نمایش خانگی و عدم استقبال مردم از سینما حال سینمای ایران را خراب کرده است.

طالبی نژاد ادامه داد: متاسفانه مردم در شهرهای بزرگ آنقدر گرفتارند که از رفتن به سینما امتناع می کنند و همین مسئله باعث خالی بودن سینما ها و عدم تکمیل ظرفیت سانس های اکران فیلم شده است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر سینما از سبد نیازهای مردم ایران حذف شده در حالیکه رفتن به سینما در بسیاری از جوامع جز نیازهای ضروری مردم محسوب می شود.

این کارگردان سینمای کشور اظهار کرد: سینما با سالن سینما زنده است لذا سالن های خالی سینما را به سمت مرگ سوق می دهند.

طالبی نژاد ابراز داشت: حضور در سینما در بسیاری از کشورهای دنیا آیینی از زندگی است چرا که موجب تقویت همدلی در بین مخاطبان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی وضعیت نخستین جشنواره فیلم استان زنجان اشاره و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اتفاق مثبتی در فضای فرهنگی استان و کشور محسوب می شود.

این کارگردان و نویسنده فیلم یادآور شد: برگزاری مستمر جشنواره های فیلم به صورت مستقل در استان های مختلف کشور یکی از راه های توسعه ای هنر است.

طالبی نژاد تاکید کرد: برگزاری جشنواره های فیلم علاوه بر ارتقا سطح دانش و مهارت هنرمندان موجب رشد فرهنگ و سلیقه جامعه می شود.

۵۲۲/۷۳۲۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.