شبکه همراه‌اول به نسل ۳ ارتقا یافت

۳۰م دیماه ،

امکان ارایه سرویس بدون نقص در روزهای تعطیلی و مناطق پرجمعیت و ارایه خدمات در نسل دو و سه از جمله نتایج به دست آمده از نوسازی شبکه همراه اول است که در ماه قبل به پایان رسید.

** تبدیل شبکه همراه اول از دیجیتال به IP
ناصر یوسف پور,عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت وگو با خبرنگارموبنا با اشاره به اینکه این اپراتور اقدامات مختلفی را برای نوسازی شبکه طی سال های قبل در دستور کار خود قرار داده است, اظهار داشت: انجام این اقدامات طی روزهای قبل به پایان رسید و در نهایت شبکه اپراتور اول از دیجیتال به IP تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدامات نتایج چشمگیری به همراه داشت, ادامه داد:در این راستا تعداد مراکز ارتباطی کاهش پیدا کرد و این امر سبب شد کیفیت ارتباطات در این شبکه ارتقا پیدا کند.
وی گفت: در زمانی که مشترک از پوشش یک مرکز ارتباطی خارج می گردد وتحت پوشش آنتن دهی یک مرکز تازه قرار می گیرد, احتمال قطعی‌ها افزایش می‌باید که کم شدن این مراکز منجر به کاهش قطعی‌های ناخواسته و در نتیجه افزایش کیفیت می‌شود.
وی با بیان اینکه شبکه دیتای همراه اول به مقدار بسیاری بازسازی شد, افزود: اضافه شدن ظرفیت شبکه دیتا به مشترکان اجازه می دهد در سراسر کشور ۱۰ کیلو بیت در ثانیه قدرت دانلود ازاین شبکه داشته باشند.

** پوشش ۷۳ میلیون نفری شبکه همراه اول
یوسف پور به تغییرات وضعیت پوشش دهی شبکه که در اثر نوسازی شبکه ایجاد شده اشاره کرد وگفت: در حال حاضر آنتن های همراه اول حدود ۷۳ میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد.
به گفته وی در این راستا پوشش شهری کامل شده و ۴۵ هزار روستای کشور تحت پوشش همراه اول قرار گرفته اند. در همین حال ۱۲ هزار و ۶۰۰ روستا از طریق شبکه روستاییWLL زیر پوشش شبکه همراه درآمده اند.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: در شرایط حاضر ۶۰ هزار کیلومتر از جاده های اصلی, فرعی و ریلی تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارد.

** استفاده از دستگاه و فناوریهای تازه پس از نوسازی شبکه
یوسف پور با اشاره به اینکه در راستای نوسازی شبکه, همراه اول از دستگاه های و فناوری های تازه در تجهیز شبکه خود استفاده کرده, افزود: نتیجه این اقدام علاوه برافزایش کیفیت سرویس و خدمات شبکه, سبب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت شبکه همراه اول طی روزهای قبل برای همه مشترکان کاملا محسوس بوده, گفت: این اقدام شرکت ارتباطات سیار به منظور احترام به حقوق مشترکان خود و جلب رضایت آنها انجام شده است.

** امکان ارایه سرویس بدون نقص
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به اینکه در راستای نوسازی شبکه پوشش دهی بیشتر نقاط کشور توسط شبکه همراه اول کامل شده,اضافه کرد: تا چندی پیش در ایام تعطیل که میزان مکالمه و استفاده از سرویس های شبکه به سبب ترافیک بالا افزایش می یافت, احتمال ایجاد اختلال در شبکه وجود داشت, ولی با اقدامات انجام شده پس از نوسازی شبکه, امکان بروز این اختالات بسیار کم پیش بینی شده است.
وی همچنین در خصوص ایجاد ظرفیت سازی در شبکه همراه اول، گفت: در شبکه تازه این امکان ایجاد شده تا مشکلی در خصوص ظرفیت وجود نداشته باشد و مشترک هر کجا که باشد ظرفیت را با خود به همان مکان بیرد.

** ارایه خدمات همرا اول در نسل دو و سه
یوسف پوراز بهینه سازی شبکه در نسل دو و سه خبر داد و اعلام کرد: شبکه همراه اول برای ارایه خدمات در نسل تازه آماده است و می تواند خدمات این نسل را به مشترکان خود ارایه کند.
وی گفت: این اقدام هم یکی دیگر از نتایج نوسازی شبکه همراه اول بود که پس از گذشت چندین ماه به نتیجه رسید و همراه اول قصد دارد هر چه بیشتر نیازهای مشترکان خود را پاسخگو باشد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.