شبیه سازی نهر علقمه و دشت نینوا در کاخ نیاوران

۲۸ آبان ،

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، نهر علقمه، دشت نینوا و وقایع ظهر عاشورا در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شبیه سازی شده است.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ این مجموعه در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین اقدام به شبیه سازی نهر علقمه و وقایع روز عاشورا در کنار یکی از برکه های این مجموعه کرده است.
لازم به ذکر است؛ در این اقدام فرهنگی و حسینی شمایل حضرت عباس (ع) در کنار نهر علقمه و گفتگوی ایشان با آب، خیمه های اهل بیت و یاران امام حسین (ع) در صحرای کربلا و همچنین تعدادی از شهدا شبیه سازی شده است.
بنابراین گزارش تفسیری؛ تصویرگری روز عاشورا و وقایع کربلا در کاخ نیاوران با هدف تداعی نمودن فضای معنوی آن روزها در دشت نینوا ویژه گردشگران و بازدیدکنندگان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بالاخص گروه های دانش آموزی و کودکانی که به این مجموعه مراجعه می کنند انجام شده است.
گفتنی است؛ علاقه مندان جهت بازدید از این فضای معنوی می توانند تا پایان ماه محرم همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.