شبیه سازی یک روزنامه از حمله اسرائیل به ایران

در این تمرین نظامی شبیه سازی شده که توسط روزنامه “ماکور ریشون” انجام شد، حملات در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۲ (۲۵ مهر) تنها سه هفته پیش از انتخابات آمریکا انجام می شود.

در یک شبیه سازی رژیم اسرائیل در حمله به ایران ۱۰ جت از دست می‌دهد و رئیس جمهور باراک اوبامای خشمگین هیچ اقدامی علیه اسرائیل انجام نمی دهد اما همچنان از مداخله به نفع اسرائیل هم خودداری می کند.
– — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

به گزارش ممتازنیوز به نقل از اشراف، در شبیه سازی که توسط روزنامه “ماکور ریشون” صورت گرفت و در سایت اخبار ملی اسرائیل منتشر شد آمده است: در این شبیه سازی، بیانیه رسمی کاخ سفید از اسرائیل می خواهد که به خصومت ها پایان دهد اما اسرائیل را تهدید نمی کند و تحریمی علیه آن اعمال نمی کند. از سوی دیگر، آمریکا هیچ کمکی هم به اسرائیل ارائه نمی کند.

بر اساس این گزارش، در یک تمرین نظامی شبیه سازی شده با نمایش مقامات ارشد اسرائیلی، اسرائیل ۱۰ جت جنگنده در حمله به تاسیسات هسته ای ایران از دست می دهد و موفق می شود که برنامه هسته ای ایران به مدت هفت سال به عقب ببرد. رئیس جمهور باراک اوبامای خشمگین هیچ اقدامی علیه اسرائیل انجام نمی دهد اما همچنین از مداخله به نفع اسرائیل هم خودداری می کند.

در این تمرین نظامی شبیه سازی شده که توسط روزنامه “ماکور ریشون” انجام شد، حملات در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۲ (۲۵ مهر) تنها سه هفته پیش از انتخابات آمریکا انجام می شود.

این جنگ شبیه سازی شده با مشارکت “عیزرائیل مایمون” مقام سابق دولتی در نقش یکی از اعضای “گروه هشتگانه” وزیران مورد اعتماد و وزیر جبهه داخلی؛ “الداد پاردو” کارشناس امور ایران در نقش رژیم ایران؛ سرلشگر (بازنشسته) “ایتان بن الیاهو” در نقش یکی از اعضای ارشد گروه هشتگانه؛ پروفسور “افرائیم اینبار” رئیس مرکز بگین – سادات در نقش نخست وزیر؛ دکتر “مردخای کدار” در نقش “فلسطینی ها”، حزب الله و کشورهای عربی؛ “عامیت سگال” روزنامه نگار در نقش رسانه های اسرائیل و جهان؛ “اوفر شلاک” روزنامه نگار در نقش رئیس جمهور اوباما؛ و “عامنون لورد” روزنامه نگار روزنامه ماکور ریشون به عنوان اداره کننده این تمرین نظامی شبیه سازی شده برگزار شد.

بنا بر فرض این تمرین نظامی، در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اکتبر چهار منبع اطلاعاتی مستقل و مورد اعتماد “موساد” می گویند که ایران کار انتقال تجهیزات هسته ای راهبردی خود به سایت های زیرزمینی در قم را آغاز کرده است. در همین حال، اطلاعات ارتش تعیین می کند که ایران آماده غنی سازی اورانیوم تا درجه تسلیحاتی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با حفظ یک برنامه کاری ظاهرا معمولی در اورشلیم [بیت المقدس]، مطبوعات را آرام و خشنود می کند. در ساعات آغازین بامداد ۱۶ اکتبر، “نیروی دفاعی اسرائیل” (IDF) عملیات “یاهالوم” (الماس) را آغاز می کند. سایت های هسته ای در نطنز و اراک، و همچنین چندین کارخانه و مرکز تحقیقاتی دیگر نیز بمباران می شوند. ۱۰ جت نیروی هوایی اسرائیل (IAF) سرنگون می شوند.

رئیس جمهور اوباما هنگام سخنرانی برای ۳۵۰ خاخام در فلوریدا، از این حمله آگاه می شود. او جلسه ای مشورتی تشکیل می دهد و می گوید که “بهانه” اسرائیل برای بمباران “بی ربط” است زیرا هرچند تاسیسات هسته ای ایران با انتقال به زیر زمین ممکن است در برابر حمله اسرائیل مصون شوند اما در برابر حمله آمریکا مصون نخواهند شد.

اوباما می افزاید: زمان این حمله اساسا به معنای مداخله در انتخابات است. این حمله پیامدهای فوری تاثیرگذار بر ملاحظات رای دهندگان همچون افزایش مورد انتظار در بهای نفت خواهد داشت. اسرائیل می توانست تا پس از انتخابات صبر کند.

در این شبیه سازی، بیانیه رسمی کاخ سفید از اسرائیل می خواهد که به خصومت ها پایان دهد اما اسرائیل را تهدید نمی کند و تحریمی علیه آن اعمال نمی کند. از سوی دیگر، آمریکا هیچ کمکی هم به اسرائیل ارائه نمی کند. این بیانیه می گوید: “اسرائیل مسئول سرنوشت خود است. اسرائیل بر خلاف خواست ما عمل کرد و بنابراین ما چتر حمایت نظامی در برابر پاسخ های نظامی ایران یا نایبان آن ارائه نمی کنیم.”

ایران ۱۵۰۰ تانک را به سمت مرز با عراق اعزام می کند و به حزب الله فرمان می دهد که موشک هایی به اسرائیل شلیک کند. ایران همچنین یک رشته اقدامات تروریستی در مقیاس بزرگ را آغاز و موشک هایی از لبنان و از قلمرو خود به سوی هدف های پیشرفته (hi-tech) در “هرزیلیه” شلیک می کند و موفق می شود مقر شرکت “اینتل” را نابود کند. یک بمب گذار انتحاری شمار زیادی از دانشجویان نظامی را در برنامه پیشرفته “تالپیوت” وابسته به “نیروهای دفاعی اسرائیل” (IDF) در تل آویو با یک “بمب کثیف” می کشد.

در این تمرین نظامی، رسانه های اسرائیل در روز حمله همبستگی و اتحاد عجیبی نشان می دهند و در ابتدا از انتقاد از دولت خودداری می کنند. “میت رامنی” نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا از اوباما می خواهد که “فورا” حمایت خود را از اسرائیل اعلام کند. در همین حال، اوباما به یک وزیر اسرائیلی در تماس تلفنی با او می گوید: “من ممکن است روز ۷ نوامبر هنوز رئیس جمهوری باشم. این کار تا جایی که به شما مربوط می شود بهایی خواهد داشت. اکنون توضیح بیشتری نمی دهم اما باید این را در نظر داشته باشید.”

ایران تصمیم می گیرد و تلاش می کند که بین اسرائیل و آمریکا شکافی ایجاد کند. ایران از این رو به آمریکا می گوید که هر مقدار نفت نیاز داشته باشد به آن می دهد با این امید که به اوباما برای انتخاب دوباره کمک کند. در اواخر اکتبر، ماموران ایران یک خودروی بمب گذاری شده را در تل آویو منفجر می کنند و از یک کشتی در دریای مدیترانه موشکی به سوی یک جت “ال آل” (El Al) شلیک می کند و ۳۰۰ نفر را می کشد.

در همین حال، اطلاعات حاکی از آن است که برنامه هسته ای ایران به دلیل حمله اسرائیل به مدت ۷ سال به عقب رفته است. در حالی که چند روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است، اوباما اعلام می کند که “دیگر کافی است” و شروع به تهدید ایران می کند که اگر خصومت ها علیه اسرائیل را متوقف نکند، آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.

معلوم نیست که حوادث واقعی همانند این شبیه سازی روزنامه “ماکور ریشون” باشد؛ باید منتظر ماند و دید.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۵۷ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , اسرائیل, ایران, حمله به ایران

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.