شبی با موسیقی جز و لاتین

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گزارش کنسرت ارکستر بادی تهران

کنسرت ˝ارکستر بادی تهران˝ به سرپرستی سینا ذکایی، در سومین شب از فستیوال رنگ موسیقی، شامگاه دوشنبه ۱۹ خردادماه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین//جاوید مجلسی رهبری ارکستر بادی را برعهده داشت که به اجرای قطعاتی از موسیقی جز و لاتین که در کنسرت دی ماه ۹۲ این ارکستر اجرا شده بود پرداخت.

در این کنسرت شاد و پرانرژی، آثاری از بزرگان موسیقی جهان از جمله “گود من”، “آرتور ساندووال”، “بابی تروپ”، “پیا تزولا”، “لئونارد برنشتاین”، “می‌لس دیویس”، “ری چارلز” و “رافائل مندز” به اجرا در آمد. “رافائل مندز” یکی از بر‌ترین نوازندگان ترومپت قرن بیستم (۱۹۸۱-۱۹۰۶)، استاد برجسته نوازندگی ترومپت اهل مکزیک مشهور به “یاشا هایتفز ترومپت” است. تسلط حیرت انگیز او در اجرای قطعه “پرواز زنبور عسل” و “رقص داغ مکزیکی” از جمله شگفت انگیز‌ترین یادگارهای او برای اهالی موسیقی و دوستداران این سبک بوده و هست.

انتخاب قطعات برای این کنسرت به قدری سنجیده و گلچین شده بود که حتی برای لحظه‌ای هم حاضران در سالن، از نبودن خواننده در یک اجرا خسته نشدند و لحظه به لحظه با ریتم پرهیجان و موسیقی قوی و شاد اجرا شده، به وجد می‌آمدند.

محمد نراقی، امیرحسین محمدخوانی، داریوش بیژنی، رهام ایران خواه، یلدا احسانی، پانیذ شفایی، علیرضا مهدی زاده، هومن نامداری، سعید نیازی، امیرحسین محمدیان، امیر ملکی زاده، حسام سیداحمد، فرزان بیژنی، نرگس تقی پور، کامیار ماندگاریان، سیامیک کریمپور، مهراد هزارخوانی، سپهر عباسی، افشار حشمتیان، سینا پرتوی و رضا معرف نوازندگان ارکستر بادی در این برنامه بودند.

بابک صفر نژاد(هارمونیکا) و مهرداد مهدی (آکاردئون) به عنوان سولیست در این کنسرت حضور داشتند که قطعه Sway که با همکاری بابک صفرنژاد و ارکستر بادی اجرا شده بود بسیار مورد تحسین و تشویق حاضران قرار گرفت.

گروه کر مدادرنگی نیز در اجرای بعضی از قطعات ارکستر بادی را همراهی می کرد.

سینا ذکایی در پایان اجرا چند جمله با حاضران سخن گفت. او درخصوص شرکت ارکستر بادی تهران در فستیوال رنگ موسیقی گفت: سالی یک بار جشنواره ای به نام موسیقی فجر برگزار می گردد که الحمدلله ما را دعوت نمی کنند. اما این جشنواره (رنگ موسیقی) مردم‌نهاد است و من با افتخار در آن شرکت می کنم. علاوه بر این، من این دو ساعت بودن با شما را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

ذکایی سپس از میهمانان حاضر در برنامه نام برد و از آنها تشکر کرد. مسعود حبیبی، احسان آقایی، خسرو سینایی، رضا بابک، رضا روحانی، علی اکبر قربانی، حمید فرخ نژاد، نیما رئیسی، امیرشهاب رضویان و علی میرمحمدی از مهمانان حاضر در کنسرت بودند.

گفتنی است ارکستر بادی فعالیت خود را از سال ۸۵ آغاز کرده و تاکنون اجراهای متعددی را با استفاده از داشته های موسیقی ملل به روی صحنه برده است. این گروه در بیست و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر در سال ۸۷ رتبه اول بخش ارکستر را از آن خود کرد. کنسرت ارکستر بادی به سرپرستی سینا ذکایی و رهبری جاوید مجلسی روزهای ۱۸ و ۱۹ دی ماه در تالار رودکی برنامه خواهد داشت.

 گزارش تصویری مرتبط

 

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.