شب فیلم نامه نویسان ۱۹ اردیبهشت ماه بر گزار خواهد شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

شادمهر راستین از برگزاری شب فیلمنامه نویسان در موزه سینما خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ نشست خبری شب فیلمنامه نویسان با حضور شادمهر راستین، سعید رحمانی ، علی اکبر قاضی نظام و اهالی رسانه در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

شادمهر راستین رئیس شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما در ابتدا با اشاره به برگزار نشدن چندین دوره جشن فیلمنامه نویسان سینمای ایران گفت: سه دوره پیاپی این جشن تا سال ۸۹ برگزار شد وامسال با یک وقفه چهارمین جشن فیلمنامه نویسان سینمای ایران برگزار می گردد.

راستین در زمان برگزاری شب فیلمنامه نویسان گفت: روز فیلمنامه نویس با تایید شورای مرکزی انجمن فیلمنامه نویسان و خانه سینما با روز فردوسی قرار بود ۲۵ اردیبهشت برگزار شود اما امسال به سبب هم زمانی این روز با وفات حضرت زینب(س) ما روز ۱۹ اردیبهشت شب فیلمنامه را در موزه سینما برگزار می کنیم.

فیلمنامه نویس سینمای ایران در خصوص جزئیات مراسم این شب گفت: بزرگداشت سیف الله داد و هوشنگ طاهری در این شب برگزار خواهد شد. ازبهترین تالیف،بهترین ترجمه،بهترین دوست رسانه ای و منتقد تقدیر خواهد شد.جایزه بهترین همکاری فیلمنامه نویس از میان تهیه کنندگان،کارگردان،بازیگران ودیگر اعضای فیلم سازی در نظر گرفته شده است.از یک فیلمنامه نویس پیشگام قدردانی خواهد شد و خیر مقدمی به یک فیلمنامه نویس جوان که توسط شورای مرکزی انتخاب می گردد تجلیل خواهد شد.

مهران کاشانی رئیس کارگروه آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران گفت:«متاسفانه جای خالی نقد تخصصی احساس می گردد و وقتی کسی در مطبوعات نقدی می نویسد این نقد تبدیل به گفت و گو نمی شود.قصد داریم این موضوع را به برگزاری کارگاه‌های تخصصی تبدیل کنیم که در آن سازندگان فیلم‌ها هم می‌توانند حضور داشته باشند.
سعید رحمانی یک یکی ازاعضای کارگروه فرهنگی کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما هم در ادامه گفت: باشگاه فرهنگی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران چند هدف را در نظر گرفته است و یکی از آنها ایجاد یک سازمان ارتباطی بین فیلمنامه نویسان عضو یا غیر عضو با علاقه مندان به فیلمنامه نویسی است.

قاضی نظام مسئول کارگروه رفاهی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران هم از اقدامات رفاهی که برای اعضای کانون فیلمنامه نویسان در نظر گرفته شده است خبر داد و یاد آور شد : جای غرفه ای در موزه سینما برای فیلمنامه نویسان خالی بود بنابر این با هماهنگی به عمل آمده با مدیر موزه سینما قرار بر این شد که غرفه‌ای به کانون نویسندگان تعلق گیرد تا جوایزی که فیلمنامه نویسان از جشنواره‌های مختلف کسب کردند در این محل نمایش داده شود.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.