شخصیت ملاک کاندیداتوری است نه شخص

حجت‌الاسلام اکرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه باید در انتخابات ریاست‌جمهوری به محتوا و باطن توجه کنیم، گفت: قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کاملا گویا و شفاف است و از نظر قانون اساسی افرادی که کاندیدا می‌شوند باید شخصیت سیاسی باشند نه شخص سیاسی.

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، با اشاره به شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری که طبق گفته رئیس ستاد انتخابات کشور بدون استعفا از سمت فعلی قادر خواهند بود برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نامزد شوند، گفت: قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کاملا گویا و شفاف است و ملاک عمل افراد باید قانون باشد نه برداشت‌های شخصی.

عضو جامعه روحانیت مبازر ادامه داد: انتخابات ریاست‌جمهوری مسئله تازه‌ای نیست و تاکنون چندین دوره برگزار شده است و تاکنون هم استعفا دادن از پست‌ هم برای کاندیداها ریاست‌جمهوری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات ریاست‌جمهوری به محتوا و باطن توجه کنیم نه شکل، اظهار داشت: رئیس جمهور بعد از مقام ولایت عالی‌ترین مقام کشور است و احزاب و تشکل‌ها در انتخاب کاندیداها به شرایطی که برای داوطلبین گذاشته شده است، توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: از نظر قانون اساسی افرادی که کاندیدا می‌شوند باید شخصیت سیاسی شناخته شده باشند نه شخص سیاسی.

وی ادامه داد: کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید دارای شخصیت علمی، سیاسی و جهان بینی اسلامی باشند که متاسفانه این موارد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: افرادی که قصد کاندیداتوری دارند باید خودرا با شرایط قانون اساسی تطبیق دهند و بعد کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند.

حجت‌الاسلام اکرمی خاطر نشان کرد: مردم باید دقت کنند تا افرادی را انتخاب کنند که دارای شخصیت مذهبی، سیاسی و مدیریتی باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.