شخصیت حقیقی آیت الله خامنه ای به عنوان روشنفکر دینی تحت تاثیر شخصیت حقوقی ایشان قرار گرفته است

به گزارش خبرآنلاین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دوران حاضر دورانی است که از لحاظ نظری می توان به سراسر جهان سرازیر شد، اما متاسفانه دانشگاه و حوزه هنوز خود را برای پذیرش مسئولیت جهانی آماده نکرده و وقت خود را با بحث‌های پیش پا افتاده می گذرانند. اگر آمادگی وجود داشت، باید صدها متفکر به سوی ملت های بیدار شده رفت و آمد بود یا از راه رسانه ها تاثیرگذاری می کرد.

حسن رحیم‌پور ازغدی در ابتدای سخنان در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام و رهبری، به دو وجهه حقیقی و حقوقی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: شخصیت حقیقی ایشان به عنوان عالم، احیاگر دین و روشنفکر دینی تحت تاثیر شخصیت حقوقی ایشان قرار گرفته است. از این رو گفت وگوی علمی از کار عظیمی که مقام معظم رهبری از نظر علمی و نظری قبل و بعد از انقلاب انجام داده اند، انجام نمی شود؛ کسی که به عنوان یک انقلابی و انقلاب شناس از زندان و تبعید تا مدیریت یک حکومت اسلامی را از سر گذرانده است.
وی افزود: شاید بین علمای حوزه مثل ایشان نداشته باشیم یا انگشت شمار باشند کسانی که سعی کنند بین اندیشه های شرق و غرب جهان اسلام پل بزنند و بذر بیداری اسلامی را در ذهن جوانان ایران بپاشند.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: ایشان طی یکی دو سال اخیر، تجربه های دسته بندی شده ای را به جهان عرب ارائه کردند که اگر به درستی منتقل شود، در سرنوشت انقلاب های آنان تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز اراده خدا در بیداری ملت ها رقم خورده است خاطرنشان کرد: اکنون در عصر ملت ها و اسلام هستیم و این عصر فرا رسیده است. امام راحل نیز همیشه می گفت که این قرن، قرن اسلام و غلبه مستضعفان بر مستکبرین است.

وی ادامه داد: در ۱۵۰ سال گذشته همیشه الهام ها از غرب به شرق در حرکت بوده است اما اکنون حجاب از شرق به غرب می رود و یا الگوپذیری از میدان التحریر از خاورمیانه به غرب رفته است. این امر نشان می دهد که سیر تاریخی غرب به شرق تغییر یافته و تبدیل به شرق به غرب شده است و این یعنی شروع یک تاریخ جدید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه تحلیلی از شرایط فعلی جهان خاطرنشان کرد: دیکتاتورهای دست نشانده در کشورهای عربی سقوط کردند و تناقض گویی و پریشانی آنها در برابر جنبش های عربی دستشان را رو کرده است. جهان سرمایه داری در اروپا و آمریکا در معرض انقلاب مردمی است.

وی تاکید کرد: هیچ جنبش اسلامی در جهان به اندازه انقلاب اسلامی به جلو حرکت نداشته است. ما نظام تشکیل داده و با غرب مبارزه کرده ایم. انقلاب اسلامی با وجود برخی اشکالات، در بسیاری از عرصه ها از جمله حفظ مردم سالاری بهترین جایگاه را دارد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه با بیان اینکه غربی ها خواسته اند در مقابل انقلاب اسلامی الگویی ایجاد کنند که به جای ضرر به صهیونیست ها به مسلمانان ضربه وارد کند، گفت: ما باید بتوانیم بین آنچه به عنوان عملیات شهادت طلبانه در کشورهای عربی روی داده و آنچه آنها می خواهند جا بیاندازند مرز بکشیم. ما باید با رعایت عقلانیت دو الگوی قلابی یعنی الگوی ارتجاعی و سکولاریسم را که از طرف غربی ها به عنوان بدیل پیشنهاد شده و خواهد شد را بشناسیم، چرا که غربی ها نمی خواهند ملت های بیدار شده به سمت اسلام معتدل بروند و حکومت های اسلامی مردم سالارانه داشته باشند.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.