شخصی‌سازی اندروید برای نابینایان

۳۰اردیبهشت، موبنا- در کنفرانس گوگل یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده، ارایه قابلیت‌هایی ویژه نابینایان است که بتوانند از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر لمسی استفاده کنند.

شرکت اپل پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد سرویسی ویژه کاربران سیستم‌عامل iOS ارایه کند که امکان استفاده از محصولات این شرکت آمریکایی برای نابینایان هم وجود داشته باشد.

بر این اساس گوگل هم درصدد است برای سیستم‌عامل آندروید سرویس‌هایی ارایه کند که امکان استفاده از آنها برای اشخاصی که مشکلات بینایی دارند وجود داشته باشد.

در این کنفرانس، گوگل اعلام کرد قصد دارد پلات‌فورم آندروید را به گونه‌ای ارتقا دهد که امکان ارایه نرم‌افزار برای برنامه‌نویسان ساده‌تر بوده و بتوانند سرویس‌هایی با کاربرد ساده‌ ویژه نابینایان و اشخاص کم‌بینا ارایه کنند.

بر این اساس برنامه‌ای برای نابینایان ارایه می‌شود که بتوانند با حرف زدن و انتقال صوت به گوشی دستوراتی دهند و نیز امکان تایپ روی نمایشگر با صفحه کلید بریل فراهم شود.

بر اساس گزارش گوگل، دو سرویس TalkBack و BrailleBack ویژه کاربران کم‌بینا و نابینا ارایه می‌شود که اولی روی سیستم‌عامل آندروید وجود دارد و می‌توان با دستورات صوتی با گوشی ارتباط برقرار کرد و دومی که در فروشگاه Google Play موجود است، امکان تایپ کلمات روی نمایشگر با صفحه کلید بریل وجود خواهد داشت.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.