شدت بارش‌ها در ۶ استان «پرخطر» است/ ضرورت توجه دستگاه‌ها به هشدارهای هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی پر قدرت و کاهش شدید دمای هوا در برخی مناطق کشور گفت: شدت بارش‌ها در ۶ استان کشور پرخطر است.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به گذر از فصل تابستان و آغاز پاییز و ورود سامانه‌های بارشی پرقدرت به کشور اظهار کرد: از امروز (۶ مهر) سامانه‌ای بارشی به کشور وارد خواهد شد که سبب کاهش شدید دمای هوا در برخی مناطق کشور می‌شود.

به گفته وی این کاهش دما در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، یزد، مرکزی، کردستان، نیمه شرقی اصفهان، قم، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال سیستان و بلوچستان دمای هوا بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این کاهش دما با وقوع رگبار شدید باران در برخی مناطق کشور همراه است، تصریح کرد: این بارش‌ها امروز (۶ مهر) در مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه (۷ مهر) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و شرق و ارتفاعات تهران دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۸ و ۹ مهر) نیز در کشور فعال خواهد بود و  اوج کاهش دما طی این روزها رخ خواهد داد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که شدت رگبار باران در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات تهران پرخطر باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول به هشدارهای سازمان هواشناسی در این زمینه توجه کافی داشته باشند، گفت: سازمان هواشناسی هشدارهای لازم برای اتخاذ تمهیدات لازم و جلوگیری از خسارات به محصولات کشاورزی و محیط‌های شهری را صادر کرده است.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.