شدیدترین اظهارات مدیرعامل خانه سینما بر علیه جواد شمقدری و مدیریتش در سازمان سینمایی

به گزارش سینمانگار، به نقل ازممتازنیوز، مدیرعامل خانه سینما گفت: یکی از کارکردهای مدیریت فعلی ایجاد دشمنی های پی در پی و گسترده در سینما بود که برای حل این معضل بسیاری از افراد و سازمان های مختلف باید وارد میدان شوند.

محمد مهدی عسگرپور کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان سینمایی گفت: این ها برای اینکه منتقدان خودشان را از میدان به در کنند دست به هر اقدامی می‌زنند.

وی گفت: نگاه تخریبی خیلی بالا بود، در این پنج سال و هر چه به عقب می‌نگرید متوجه می شوید خیلی از کسانی که در دوره ای با هم همکاری می‌کردند و رابطه‌ای دوستانه داشتند امروز به شکل دشمن رو به روی همه ایستاده اند یکی از کارکردهایی که این نوع مدیریت داشت ایجاد دشمنی های پی در پی و گسترده در سینما بود که برای حل این معضل بسیاری از افراد و سازمان های مختلف باید وارد میدان شوند.

عسگرپور گفت: وضعیتی که اکنون در آن به سر می بریم غیرقابل کنترل است و این ناشی از سوء مدیریت سه سال گذشته است.

وی گفت: به نظرم میزان تخریب آنقدر بالاست که سال های سال باید تلاش شود که به نقطه ای پنج سال پیش باز گردیم.

عسگرپور ادامه داد: در سه سال گذشته به هیچ کدام از وعده ها عمل نشد، همه به یاد داریم که قرار بود سیصد فیلم در سال ساخته شود و باعث رونق اقتصادی شود اما به وضعیتی دچار شدیم که خبری از تولید فیلم نیست.

این کارگردان سینما با بیان اینکه روحیه‌ی دست اندرکاران سینما برای تولید فیلم به صفر رسیده است، در خصوص کمیته ساماندهی صنوف گفت: در حالی گروهی از دوستان مشغول سامان دهی صنوف سینمایی هستند که رئیس این کمیته هیچ گونه اشرافی به موضوع ندارد.

وی گفت: تمکین کردن به قوانین نظام واجب است اما مسئولان وزارت ارشاد در قبال حکم دیوان عدالت اداری چه واکنشی نشان دادند؟

عسگرپور گفت: متاسفانه مدیران برای درک فعالیت های صنفی وقت کافی نگذاشتند که ببینند خانه سینما مفهومش چیست؟

وی  با تاکید براینکه صحبت های اخیر شمقدری توهینی بزرگ به مسئولان حوزه‌ی هنری بود، افزود: آقای مومنی فردی مومن و انقلابی بوده که بخش عمده ای از نظرات ایشان ناشی از استیصال مدیران فعلی سینما است که ناتوان از ارتباط منطقی با فعالان حوزه هنری است.

وی در پایان گفت: دست آورد سه سال فعالیت مدیران سینمایی تخریب نهادهای صنفی بود و کوچکترین انتقادی از وزارت ارشاد نیز اظهارات وابسته به دشمن و بیگانه قلمداد می شد.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.