شراکت و ازدواج ، دو بهانه برای کلاهبرداری دو میلیارد ریالی

۲۵فروردین۱۳،

رئیس پلیس آگاهی کرمان با اشاره به دستگیری کلاهبردار دومیلیارد ریالی گفت: شراکت و ازدواج دو شگرد این متهم برای کلاهبرداری بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “هوشنگ پوررضاقلی” با اعلام این خبری افزود: چندی پیش شکایتی مبنی بر کلاهبرداری به این پلیس واصل شد که شرح شکایت شاکی حاکی از آن بود که وی با متهم دوست بوده و برای سرمایه گذاری در امور ساختمان سازی با او شراکت کرده است.

وی بیان کرد: در ابتدای تحقیقات مشخص شد متهم با برنامه ریزی قبلی و با بیان اینکه برای پیش خرید لوازم باید مبلغی به یک شرکت ساختمانی پرداخت نماید ، طی چند مرحله مبلغ یکصد و چهل میلیون تومان از شاکی اخذ و بابت ضمانت یک فقره چک به مبلغ ذکر شده به وی تحویل داده و پس از آن و قبل از انجام هر گونه اقدام عملی، متواری می گردد .
رئیس پلیس آگاهی کرمان در ادامه تصریح کرد: شاکی که برای پی گیری به بانک مراجعه کرده بود متوجه می شود حساب شریکش فاقد موجودی است و کارکردی ندارد. 
وی در ادامه گفت: پس از وصول پرونده و کسب دستور قضایی و استعلام از بانک مشخص گردید که حساب مذکور متلق به فردی بنام حمیدرضا .ش می باشد. مدارک افتتاح حساب از بانک اخذ و مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم رسول .ط. با الصاق عکس خود بر روی شناسنامه حمیدرضا.ش. و جعل اسناد هویتی وی اقدام به اخذ دسته چک نموده و یک فقره دست چک ۲۵ برگ اخذ نموده و کلاهبرداری کرده است. 
پوررضاقلی گفت: پس از انجام انجام تحقیقات گسترده و پی جویی های مجدانه تیم زبده پلیسی، مشخص شد متهم به سیرجان متواری و در آن شهرستان مخفی شده است که طی نیابت قضایی، پلیس در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کرد. 
وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو فقره شناسنامه به هویت های حمیدرضا .ش. و کاظم .م. کشف شد . 
پوررضاقلی بیان کرد: در تحقیق به عمل آمده از متهم اعتراف کرد پس از آشنایی با فردی به نام سعید در تهران و پرداخت بیست و پنج میلیون وجه نقد به وی، دو فقره شناسنامه دریافت کرده است . 
وی گفت: متهم با استفاده از این مدارک هویتی و با اسم جعلی در یکی از شعب بانک ها در کرمان اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک کرده است. 
وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس از متهم مشخص شد وی علاوه بر کلاهبرداری یک میلیاردو چهارصد میلیون ریال از شاکی ردیف اول، به بهانه ازدواج با یک خانم از وی نیز کلاهبرداری کرده است.
پوررضاقلی اظهار داشت: پس از شناسایی مالباخته ردیف دوم و حضور وی در پلیس آگاهی مشخص شد متهم بعد از اشنایی با نامبرده خود را مهندس صنایع معرفی کرده و به بهانه ازدواج، او را فریب داده و طی چند مرحله ، ۲۲ عدد سکه تمام بهار آزادی ، ۷۰ گرم طلا و مبلغ۲۰ میلیون ریال وجه نقد از او کلاهبرداری کرده است. 
رئیس پلیس آگاهی کرمان در پایان گفت: پرونده این متهم در معیت دو شاکی به دادسرا ارسال شد که پس از رسیدگی، متهم به اتهام کلاهبرداری دو میلیارد ریالی و جعل مدارک از سوی قاضی پرونده روانه زندان شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.