شرایط آب و هوایی در سفر به آنتالیا

تور آنتالیا یکی از تورهای بسیار جذاب و پر طرفدار در سرتاسر جان می باشد. این شهر در همهی فصول دارای جذابیت های منحصر به فرد و خاص خود بوده و مکان منابی برای افراد با هر گونه خصوصیات می باشد. همچنین شهر آنتالیا دارای جذابیت های خاصی حتی در زمستان بوده و هر فصل دارای تفریحات منحصر به خود می باشد که همین ویژگی از ویژگی های مهم آنتالیا محسوب می شود.

تور آنتالیا ارزان قیمت یکی از پرطرفدارترین تور ها در سراسر دنیا می باشد و سالانه توسط بسیاری از گردشگران بازدید می شود. آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در مرکز استان آنتالیا و درغرب کشور ترکیه واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر بوردور همسایه بوده و از سمت جنوب با دریای مدیترانه و از سمت غرب با کورکوتلی و از سمت شرق با شهر سریک همجوار می باشد. این شهر توریستی که سالانه دارای بسیاری بازدید کننده از سراسر دنیا می باشد، دارای مساحتی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مربع می باشد. کشور ترکیه به دلیل داشتن تنوع آب و هوایی به سرزمین چهار فصل مشهور می باشد.

به گزارش سفر باتو ، شهر آنتالیا، این شهر مدیترانه ای، در فصل تابستان دارای آب و هوایی خشک و گرم و در زمستان بارانی و رطوبتی می باشد. در زمستان دارای دمایی حدودی ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتیگراد می باشد. برف و سرمای شدید در این شهر بسیار کم می باشد. به طور کلی در اغلب مواقع سال آب و هوایی خشک دارد و در بعضی مواقع سال (ماه اکتبر الی مارچ) دارای بارندگی می باشد. بنابراین لازم است گردشگران قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر خود به آنتالیا اطلاعات کافی در مورد شرایط جوی و آب و هوایی این منطقه را داشته باشند.

به عنوان مثال میزان بارندگی ماه مارچ که مصادف با ۱۰ اسفند الی ۱۱ فروردین می باشد حدود ۹/۸۸ میلی متر می باشد و دارای میزان رطوبت کمی می باشد. دمای هوا نیز در این موقع از سال بین ۷ الی ۲۰ درجه می باشد. لذا این زمان زمان مناسبی برای تفریحات ساحلی مانند شنا کردن نمی باشد و گردشگران برای گذراندن زمان خود برای تفریحات از جمله تفریحات ساحلی باید زمان مناسب تری را انتخاب نمایند.

تفریحات آنتالیا

در این منطقه به دلیل داشتن سواحل دریای مدیترانه، تفریحات بسیار متعددی وجود دارد که در اغلب زمان های سال می توان تجربه نمود. از مهم ترین آنها میتوان به موج سواری، اسکی روی آب، کوهنوردی، قایقرانی اشاره نمود.
همچنین در این شهر درختان نخل بسیار زیبا دیده می شود که زیبایی خاصی را به شهر و کوچه های آن بخشیده اند و وجود خانه های قدیمی در شهر از دیگر جذابیت های این ناحیه می باشد که توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نماید.

تابستان و بهار آنتالیا

بهترین زمان برای دیدن این شهر برای گردشگران فصول تابستان و بهار می باشد زیرا میزان سرما و بارندگی در این فصل ها کمتر می باشد و مسافران می توانند نهایت استفاده را از امکانات تفریحی و گردشی این مکان کنند. از میان فصل ها بهترین فصل برای سفر به آنتالیا بهار می باشد. زیرا در این فصل هوا معتدل بوده و توریست ها می توانند بهترین زمان را در این فصل تجربه کنند. لازم به ذکر می باشد که مناسب ترین زمان برای شنا کردن در سواحل این شهر در ماه های فروردین ماه الی واسط پاییز می باشد.
آنتالیا دارای تابستان هایی گرم و خشک بوده به طوری که میانگین دما در این فصل حدود ۳۰ الی ۳۵ درجه می باشد و این دما دمای مطلوبی برای گذراندن زمانی مناسب در فصل تابستان در این شهر می باشد. به همین دلیل تور آنتالیا در فصل تابستان دارای خواهان زیادی نیز می باشد.

پاییز و زمستان آنتالیا

فصل پاییز در مقایسه با تابستان و بهار دارای طرفداران کمتری برای گردشگران می باشد زیرا دارای هوای سردتری می باشد و شدت بارندگی در این فصل در بعضی مواقع شدید می باشد که می تواند مشکلاتی را برای مسافران به وجود آورد. این شهر دارای زمستان های معتدل و بارانی می باشد. دارای بادهای خنک و رو به سرد می باشد. در این شهر بارش برف بسیار نادر بوده و رطوبت در این فصل به حدود ۶۵ درصد می رسد. بنابراین بهتر است گردشگران قبل از انتخاب این شهر برای گردش در ابتدا آب و هوای این منطقه را بررسی کرده تا بتوانند لحظات به یاد ماندنی و نابی را در سفر خود تجربه نمایند.

البته لازم به ذکر می باشد که در زمستان نیز این شهر دارای جذابیت های خاص خود بوده و این فصل برای افرادی مناسب می باشد که مکان های خلوت را به شلوغ ترجیح می دهند. برای این گونه افراد فصل زمستان یک زمان بسیار مناسب برای سفر به آنتالیا بوده و می توانند نهایت استفاده را ببرند و این شرایط فرصتی را برای افراد فراهم می کند که بیشتر بتوانند در مورد علایق و رسم و رسومات محلی این ناحیه اطلاعات کسب کنند. از دیگر مزایای این فصل قیمت مناسب تر تورهای آنتالیا می باشد که با قیمتی کمتر گردشگران می توانند به این منطقه ی توریستی زیبا سفر نمایند. این فصل دارای تفریحات زمستانی منحصر به فرد خود می باشد و در فصل زمستان پوشش سفید رنگ زیبای برف در سرتاسر این منطقه دیده می شود و همچنین گردشگران می توانند از دیدن دریاچه ی یخ زده ی این منطقه نهایت بهره را ببرند. پیست اسکی از دیگر تفریحات و مزایای سفر به آنتالیا در فصل زمستان بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از مهم ترین دلیل جذب بسیاری از توریست ها از کشور های هم جوار خود شده است. بنابراین این فصل نیز دارای خواهان خود بوده و بسیاری از تورهای آنتالیا در این فصل با هزینه ی کمتر می توانند خدماتی را برای گردشگران خود ارائه دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.