شرایط استفاده از مبلغ تزریق شده به بورس اعلام شد

رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با تایید این موضوع که مبلغ یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است درمورد شرایطی که این مبلغ در بازار سرمایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد ابراهیم آقابابایی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه طبق اساسنامه مبلغی که به صندوق تثبیت بازار واریز شده است، فقط در شرایط غیرعادی مورد استفاده قرار میگیرد، اظهار کرد: شرایط غیرعادی یا همان شرایط بحران را هیات امنا که متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی،   رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستند، تعیین کرده اند.

وی ادامه داد: برای مثال اگر یک اتفاق سیاسی غیر مترقبه رخ دهد یا در بازارهای جهانی اتفاقاتی رخ دهد یا در روند شاخص کل اختلالی ایجاد شود، که امکان بیان جزئیات وجود ندارد می توان تا سه روز از این منبع استفاده کرد. بر این اساس برای روز چهارم مجدد نیاز به تایید هیات امنا است.

به گفته رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از پنجشنبه تا امروز که بازار سرمایه روندی صعودی داشته است، یک ریال از منابع جدید مورد استفاده قرار نگرفته است.

آقابابایی درمورد نحوه بازپرداخت مبلغ مذکور نیز توضیح داد: این مبلغ در قالب سپرده گذاری تزریق شده و اصل مبلغ در پایان قرارداد یعنی در تاریخ ششم آذرماه سال ۱۴۰۴ باید برگردانده شود. نرخ بهره آن ۱۲ درصد است که یک درصد آن سالانه و به صورت علی الحساب پرداخت میشود و ۱۱ درصد باقی مانده در پایان سال پنجم پرداخت خواهد شد. البته صندوق تثبیت بازار سرمایه درخواست رقم بیشتری را به صندوق توسعه ملی داده است و در صورت موافقت به زودی مبالغ جدیدی هم واریز خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.