شرایط فعلی با سیاست‌های تکنوکراتیک دوره هاشمی مغایر است

۲۴اردیبهشت،

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر چند میلیون بیکار داریم و نمی‌توان آن سیاست‌هایی که در دوران سازندگی تکنوکرات‌ها در کشور به وجود آوردند، را دنبال کرد.

به گزارش ویژه‌نامه انتخاباتممتازنیوز، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آقای هاشمی هنوز برنامه اقتصادی خود را ارائه نداده که بتوان روی آن قضاوت کرد، اظهارداشت: اگر برنامه های وی همان شیوه‌هایی که در دولت سازندگی بود و کارگزاران هم آن را دنبال می‌کرد باشد طبیعتاً با سیاست‌‌های اصل ۴۴ که در نظام تدوین و ابلاغ شده و مجموعه سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز مغایر است.

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح‌کرد: با توجه به اینکه کشور به سمت اقتصاد مقاومتی در حال حرکت است و با اشرافی‌گری فاصله گرفته باید از هزینه‌های اضافی پرهیز و به سمت صرفه‌جویی رفت.

ترقی با بیان اینکه اگر قرار باشد سیاست‌های مصرف‌گرایانه دولت هاشمی دنبال شود با سیاست‌های حاکم بر کشور مغایرت دارد، افزود: ممکن است در مسیر خصوصی‌سازی نوکیسه‌هایی که از زمان دولت هاشمی شکل گرفتند تقویت شوند و  در واقع با سیاست‌هایی که نظام در مسیر تحقق عدالت اجتماعی در پیش گرفته مغایر است.

 وی در ادامه به تورم ۵۰ درصدی در دولت هاشمی اشاره و اضافه‌کرد: در دولت هاشمی نیز افزایش نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی و فعال‌سازی انرژی با نفت خلیج‌فارس دنبال می‌شد و افزایش نرخ آنها در تورم تأثیر داشت که تورم ۴۹ تا ۵۰ درصدی را در آن دوره آزمایش کردیم.

 ترقی یادآور شد: گرایش هاشمی در زمان دولت خود به سمت ایجاد بنگاه‌های اقتصادی شیک بود و این با شرایط فعلی ما که در حال حاضر چند میلیون بیکار داریم، مغایر است و نمی‌توان آن سیاست‌هایی که در دوران سازندگی تکنوکرات‌ها در کشور به وجود آوردند، دنبال کرد چراکه قطعاً آن شرایط برای ایجاد رشد اقتصادی ۸ درصد جوابگو نیست و باید برنامه مشخص را برای تحول اقتصادی در کشور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.