شرایط وزنه برداران ایده آل است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر رواسی ، رضا آسترکی سرمربی و مربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین به همراه امیر جعفری وزنه بردار دسته ۵۶ کیلوگرم و سیامند رحمان ملی پوش پرافتخار و نماینده دسته فوق سنگین کشورمان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعزامی به بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن ، وضعیت این تیم را تشریح کردند و اعلام نمودند که برای حضوری پربار در این بازیهای معتبر ، مصمم هستند.

علی اصغر رواسی مسئول انجمن و سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت : از مهرماه سال گذشته ، استارت اولیه را زدیم و هرماه به مدت ۲۳ روز تمرین می کنیم و وزنه برداران تنها هفت روز در ماه به استراحت می پردازند .

وی افزود : تمرینات آماده سازی طبق برنامه و به شکل مستمر ادامه دارد و خوشبختانه ملی پوشان با انگیزه و اعتماد بنفس بالایی در آن حضور یافته اند و از وضعیت خوبی برخوردار هستند .

رواسی ضمن تقدیر از تلاش مثال زدنی وزنه برداران گفت : ایران با هفت نماینده در بازیهای پارالمپیک لندن حضور می یابد و سعی همه ما این است که این تیم با دست پر از این میدان معتبر به کشور باز گردد.

وی ادامه داد : البته ایران همه سهمیه ( هشت سهمیه ) را در اختیار داشت اما کمیته بین المللی پارالمپیک نام حامد صلحی پور نماینده وزن ۹۰ کیلوگرم را به این بهانه که رنکینگ او بالا نبود ، حذف کرد . به اعتقاد من ، مسئولان ‘ آی پی سی’ در این خصوص ناشیانه عمل کردند و مااز این اقدام ناراحت هستیم ولی یقین بدانید که تیم هفت نفره ایران در لندن ، با تمام قدرت به میدان خواهد آمد .

مسئول انجمن و سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین کشورمان ادامه داد : دکتر واعظ موسوی درخصوص مسائل روان شناسی و دکتر زند از نظر پزشکی ، دراردو های آماده سازی ما فعال هستند و آموزش های لازم را به ملی پوشان منتقل می کنند که این آموزش ها برای وزنه برداران بسیار آموزنده بوده است .

وی با تاکید بر اینکه تیم اعزامی ایران ، یکی از جوانترین وآماده ترین تیم های کشورمان به بازیهای پارالمپیک است ، اضافه کرد : برخی از ملی پوشان از تیم ملی جوانان فعالیت خود را بطور جدی آغاز کرده اند و اکنون با تجربه و دانش بالا ، آماده حضور در لندن هستند .

وی درباره شرایط سیامند رحمان وزنه بردار فوق سنگین کشورمان و یکی از امیدهای کسب مدال طلا در بازیهای پارالمپیک لندن گفت : خوشبختانه این وزنه بردار وضعیت خوبی دارد و در صدد است برای اولین بار در تاریخ ، بالای ۳۰۰ کیلوگرم رکورد بزند و افتخار بزرگی را نصیب کشورمان کند .

رواسی در ادامه گفت : در دوره قبل بازیهای پارالمپیک ، تیم هفت نفره ایران دو طلا – یک نقره و دو برنز کسب کرد و اکنون تلاش می کنیم که در لندن ، بیلان بهتری را به نمایش بگذاریم.

وی در پایان از مسئولان و رسانه ها خواست تا توجه بیشتری به ورزشکاران افتخار آفرین تیم وزنه برداری جانبازان و معلولین داشته باشند و فقط به فوتبال عنایت نداشته باشند.

رضا آسترکی مربی این تیم گفت : مصر- نیجریه – چین – یونان – استرالیا حریفان اصلی وزنه برداران ایران در بازیهای پارالمپیک هستند ما شرایط حریفان را برای ملی پوشان آنالیز کرده ایم تا با اطلاعات و آشنایی کامل به مصاف آنها بروند.

وی اضافه کرد : وزنه برداری یک ورزش سنگین است و ما در تمرینات تلاش داریم تا ملی پوشان دچار مصدومیت نشوند . در این راستا ، تمرینات ما بگونه ای است که ضریب آسیب دیدگی احتمالی آنها را کاهش می دهد.

این مربی ادامه داد : در حال حاضر وزنه برداران جانباز و معلول ، بیش از همه چیز نیاز مبرم به روحیه دارند و من امیدوار هستم که مسوولان ورسانه ها آنها را پیش از اعزام به لندن حمایت کنند تا ملی پوشان تلاشگر ما بتوانند با قدرت بیشتر قدم به این بازیها بگذارند.

وی ضمن قدردانی از زحمات خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان ومعلولین و رییس کمیته پارالمپیک کشورمان و دیگر مقامات ،‌ گفت : متاسفانه این روزها همه چیزورزش ، فوتبال شده و گویی مسئولان و رسانه ها فقط باید به این رشته توجه کنند و دیگر ورزشکاران را به بوته فراموشی بسپارند.

آسترکی ضمن انتقاد به پرداخت مبالغ نجومی به فوتبالیست ها گفت : وزنه برداران جانباز و معلول کشورمان نیز همانند فوتبالیست ها زحمت می کشند و حتی بیشتر از آنان دچار مصدومیت می شوند ولی تبعیض فعلی اصلا قابل دفاع نیست و اعتراض ملی پوشان این تیم و دیگر ورزشکاران در این خصوص ، به حق است .

سیامند رحمان وزنه بردار فوق سنگین از استان آذربایجان غربی و یکی از بختهای مسلم برای کسب مدال طلا در این نشست خبری گفت : خوشبختانه شرایط اردومناسب است و کادر فنی برای بالا بردن توان فنی و روحی وزنه برداران تلاش زیادی متحمل می شوند که جا دارد از آنان قدردانی شود.

وی افزود: تلاش من این است که سوای کسب مدال طلا ، یک رکورد تازه را در بازیهای پارالمپیک لندن بر جای بگذارم که در این راستا ،‌ از هیچ کوششی دریغ نمی ورزم .

این وزنه بردار۲۴ ساله در ادامه ضمن انتقاد به تبعیض میان ورزشکاران جانباز و معلول و دیگر ورزشکاران بخصوص فوتبالیست ها ، گفت : ما انتظار داریم که به موازات پرداخت پولهای کلان به بازیکنان فوتبال ، به ما نیز توجه شود و مسئولان ورسانه ها این را ملکه ذهن خود کنند که ورزش فقط فوتبال نیست .

امیر جعفری وزنه بردار دسته ۵۶ کیلوگرم کشورمان نیز شرایط اردو را مطلوب دانست و گفت : برای نخستین باراست که به بازیهای پارالمپیک می روم و به همین دلیل انگیزه بالایی دارم تا بتوانم در لندن خوش رنگ ترین مدال را به سینه بزنم .

دارنده مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۰۷ ادامه داد : رقیب اصلی من عثمان شریف از مصر است که تاکنون مدالهای زیادی را کسب کرده ولی من تلاش می کنم در لندن ، از پس او بربیایم .

ورزشی**۱۵۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۷۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.