شرط افتتاح پروژه های عمرانی

۲۱فروردین۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» کامران رحیم‌اف در جلسه دیدار نوروزی با مدیران ارشد و ستادی و کارکنان مرکز این شرکت ضمن اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در آزمایشگاه در سال ۹۱، اظهار داشت: تحریم‌ها تا حدودی آزمایشگاه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده بود که توانستیم با تلاش مضاعف شاهد دستاوردهای بسیاری مهمی در زمینه‌های مختلف باشیم.

رحیم اف دربارهٔ دستاوردهای به دست آمده آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال قبل، گفت: تثبیت جایگاه، توسعه فعالیت‌ها، نهادینه کردن فرهنگ کنترل کیفی، بحث توسعه فنی و بحث دریافت بودجه و اعتبارات شرکت آزمایشگاه از جمله دستاوردهای مهم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال قبل بود.

رئیس هیئت مدیره آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خصوص ورود به بازار کارهای تازه، توضیح داد: به واسطه عملکردی و اعتماد‌سازی و ارائه توانمندی‌‌های منحصر به فرد که از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در امر کنترل کیفی در پروژه های مختلف انجام شده است، کارهای تازه از سوی کارفرمایان تازه که در حوزه‌های دیگری می باشند را مبنی بر کنترل کیفیت و نظارت عالیه را در دستور کار داریم.

‌رحیم‌اف تصریح کرد: با توجه به سابقه پروژه‌های عمرانی که معمولاً به دلایل مختلف به اتمام نمی‌رسد،حرف از کنترل کیفی زدن دشوار است ولی با انگیزه پای بحث کنترل کیفی ایستاده‌ایم و نظر مسئولان و معاونان نیز بر این استوار است که هیچ پروژه‌ای بدون تائید کیفی آزمایشگاه به بهره‌برداری نرسد.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ کنترل کیفیت یک امر دراز مدت و یک امر ارشادی و فرهنگی و بحث نهادینه کردن آن نیازمند کار طولانی‌مدت است.

رئیس هیئت مدیره آزمایشگاه گفت: با عملکرد سال‌های اخیر آزمایشگاه و با توجه به نظر مسئولان کشوری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حرف اول و آخر را در بحث کنترل کیفی می‌زند.

وی در خصوص دستاورد بحث توسعه فنی شرکت توضیح داد: با توجه به تلاش همکاران در حوزه معاونت فنی، آموزشی و پژوهشی و دفاتر ذیربط شرکت، آزمایشگاه در بعد فنی رشد داشته و این امر با توجه به خرید دستگاه‌های تازه، شیوه‌های تازه آزمایشی به کار بردن استانداردها و آئین نامه‌های تازه، تحقیقات به‌روز، پژوهش‌های همراه با دانشگاه و اقداماتی از این دست سبب رشد و شکوفایی فنی شرکت خواهد شد.

‌رحیم‌اف در خصوص دریافت بودجه دولتی اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به واسطه نوع سیستم کاریش که درآمد‌هزینه‌ای است توانست با حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی به امر کنترل کیفیت در پروژه‌های عمرانی برای اولین بار قسمتی از بودجه دولتی را در سال ۹۱ برای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اختصاص دهد که این بودجه در امر توسعه تجهیزات، زیر ساخت‌های شرکت هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بودجه پیشنهادی سال ۹۲ را هم تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم و امیدواریم با تزریق بودجه لازم در زمینه حاکمیتی و نظارتی، در امر مهم کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی حضور بیشتری داشته باشیم.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.