شرط اول اعتمادسازی غرب پذیرش حق غنی‌سازی اورانیوم ایران است

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل هسته‌ای به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم ایران را یکی از مهم‌ترین گام‌های موثر در اعتمادسازی ۱+۵ با کشورمان دانست و گفت: تا زمانی که ۱+۵ سیاست زور و تهدید را برای مذاکره با ایران را دنبال می‌کند طرف غربی نمی‌تواند به نتیجه مثبتی با کشورمان دست یابد.

“حسن بهشتی پور” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست مقامات عالیرتبه ۱+۵ در بروکسل، گفت: این نشست نوعی هماهنگی میان مقامات ۱+۵ برای تعامل تازه با جمهوری اسلامی ایران با وجود روی کار آمدن دولت تازه در کشورمان است.
 
وی با بیان اینکه غرب در این نشست به دنبال راهکاری تازه برای ادامه روند مذاکرات هسته‌ای با ایران است افزود: ۱+۵ با به‌کارگیری سیاست‌های تازه و کنار گذاشتن سیاست‌های فشار و اشتباهات قبل خود در قبال ایران خواهان از سرگیری روند تازه مذاکرات با کشورمان است.
 
بهشتی‌پور تصریح کرد: تا زمانی که ۱+۵ سیاست زور و تهدید را برای مذاکره با ایران را دنبال می‌کند طرف غربی نمی‌تواند به نتیجه مثبتی با کشورمان دست یابد.
 
وی به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم ایران را یکی از مهم‌ترین گام‌های موثر در اعتمادسازی با کشورمان دانست و افزود: این مهم به معنای لغو تمامی تحریم‌ها از سوی غرب علیه کشورمان نبوده بلکه می‌تواند آن مسئله‌ای که همواره مدنظر ایران بوده که همه کشورها می‌توانند در چارچوب قوانین “ان‌پی‌تی” به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه دهند را نیز محقق کند.
این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم از سوی ۱+۵ می‌تواند به ایجاد فضای مثبت در حل مسئله هسته‌ای کشورمان کمک کند، خاطرنشان کرد: غرب همواره با حرف‌ها و شعارهای زیبا در محافل عمومی و رسانه‌ها به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با کشورمان ابراز امیدواری می‌کند اما باید در عمل گفته‌های خود را به اثبات برساند و شعارهای خود را به مرحله اجرا درآورد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.