شرط بانک انگلیسی برای مشتریان ایرانی خود

۳۰ام بهمن ،

شرط بانک انگلیسی برای مشتریان ایرانی خود | چاپ |
دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۴:۵۳

بینا- بانک انگلیسی اچ اس بی سی در دوبی اعلام کرد حساب مشتریان سوری، سودانی، ایرانی را از تاریخ ۲۰ مارس می بندد مگر آن گه این اشخاص حداقل ۱۰۰ هزار درهم(معادل ۲۷ هزار دلار) در حساب خود داشته باشند.
به گزارش گالف نیوز، بانک اچ اس بی سی، حساب بعضی از مشتریان خود در دوبی را که دارای تابعیت سوری، سودانی، ایرانی و چند کشور دیگر می باشند از ۲۰ مارس خواهد بست.
بانک اچ اس بی سی اعلام کرده که حساب بعضی از مشتریان خود را که تابعیت کشورهای تحت تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا دارند را خواهد بست. این کشورها بر اساس معیار «ارزیابی ریسک داخلی» انتخاب شده اند.
سخنگوی اچ اس بی سی از افشای نام تمام کشورهایی که حساب بعضی از اتباع آنها بسته خواهد شد اجتناب کرد اما تایید کرد کشورهایی که اچ اس بی سی در آنها شعبه دارد در این فهرست قرار ندارند.
مشتریان بزرگ از اقدامات تازه اچ اس بی سی معاف می باشند. این مشتریان به عنوان مشتریان «مقدم» و «برتر» طبقه بندی شده اند و باید به ترتیب حداقل ۱۰۰ هزار درهم و ۳۵۰ هزار درهم امارات در حسابشان موجودی داشته باشند.
سخنگوی اچ اس بی سی به گالف نیوز گفت: «این تحریم شامل تمام مشتریان دارای تابعیت کشورهای تحت تحریم نیست. تا زمانی که مشتریان مرتبط با کشورهای تحت تحریم ضوابط ما را در زمینه مشتریان مقدم و برتر رعایت کنند، ما به همکاری با آنها ادامه خواهیم داد.»
با این حال، سایر بانک های اماراتی اعلام کرده اند که هیچ طرح فوری ای برای انجام اقدامات مشابه ندارند. بانک استاندارد چارترد نیز اعلام کرده که همکاری خود با مشتریانش را بر اساس تابعیت آنها قطع نخواهد کرد. به نقل از مقامات استاندارد چارترد، ۹۰ درصد درآمد و سود این بانک از بازار کشورهای آسیای، آفریقایی و خاورمیانه به دست می آید.
اچ اس بی سی اخیرا به بعضی از مشتریان خود در دوبی نامه هایی ارسال و از آنها خواسته تا ۲۰ مارس حساب های خود را به بانک های دیگر انتقال دهند. این بانک انگلیسی همچنین اعلام کرده که کارت های اعتباری این مشتریان نیز از تاریخ ۲۰ مارس غیر فعال خواهد شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.