شرط بهره مندی از یارانه های سلامت صرفاً از طریق برنامه پزشک خانواده مقدور است

پنجشنبه ۱۱ خرداد – ۱۰:۳۷:۴۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت:مراجعات خارج از سیستم ارجاع پزشک خانواده از اول شهریورماه سال جاری آزاد محسوب شده و مشمول یارانه های درمانی نمی شود و پرداخت یارانه های سلامت صرفاً از طریق برنامه پزشک خانواده مقدور است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  بابک عشرتی در مصاحبه ای مطبوعاتی به تشریح جزییات برنامه پزشک خانواده پرداخت و افزود:در برنامه پزشک خانواده فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان است.
وی بیان کرد:پزشکان خانواده باید حداقل دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و مجوز معتبر فعالیت حرفه‌ای پزشکی در محل ارائه خدمت باشند.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت:پزشک خانواده هر محله علاوه بر وظایف پزشک خانواده مسوولیت مدیریت و نظارت بر عملکرد پزشکان خانواده و تیم سلامت محله خود را بر عهده داشته و مسوول ارائه خدمات سلامت محیط و کار و نظارت بر آن است.
وی عنوان کرد:نظام پرداخت به ارائه‌کنندگان خدمات به صورت پرداخت سرانه و پرداخت کارانه،پاداش،جریمه و پرداخت موردی است.
عشرتی سطح ارائه خدمات پزشکان خانواده را شامل سطح بندی خدمات سطح یک،دو و سه عنوان کرد.
وی گفت:در برنامه پزشک خانواده به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک تیم سلامت ۱۷ نفره اقدام به خدمت رسانی خواهند نمود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: هر یک از افراد تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه حق دارند یکی از پزشکان خانواده را که توسط ستاد عملیاتی معرفی می شوند به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند و هر شخص می تواند تا دو بار در سال نظر خود را تغییر دهد و پزشک خانواده خود را عوض کند.
وی خاطرنشان کرد:پزشک خانواده مسوول،علاوه بر جمعیت تحت پوشش،مسوولیت‌هایی در برابر سلامت عمومی از جمله سلامت محیط،مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،مدارس و دیگر اماکن عمومی نیز دارد که از آن ها به عنوان محله تحت پوشش پزشک خانواده یاد می شود.
عشرتی ادامه داد:بخشی از هزینه‌های خدمات درمانی ارائه شده توسط خود بیمار به ارائه کننده خدمت پرداخت می‌شود و در برنامه پزشک خانواده فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان خواهد بود و عملکرد پزشک در این زمینه در پایش او به طور محسوس لحاظ می گردد.
وی بیان کرد:سرانه پزشک خانواده به صورت سرانه پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال بابت خدمات پزشکی عمومی و خدمات پرستاری و مامایی در نظر گرفته شده که توسط هر کدام از بیمه‌گرها متناسب با تعداد بیمه شده تحت پوشش و سایر ضرایب تعریف شده به شرط استانداردهای خدمت پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی قابل پرداخت است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده را افزایش دسترسی مردم،کاهش مراجعات،بکارگیری پزشکان،کاهش هزینه ها و تقویت سیستم ارجاع عنوان کرد.
شایان ذکر است هر پزشک خانواده می تواند حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار دهد.
گفتنی است در راستای اجرای برنامه پزشک خانواده،ثبت نامه پزشکان از اول خردادماه تا اول تیرماه،ثبت نام مردم از اول تیرماه تا اول شهریورماه و آغاز اجرای برنامه از ابتدای شهریورماه خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۱۱۰۳۷۴۸۵۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.