شرط تبدیل دبستان‌ها به دو دوره ۳ساله

۲۶اردیبهشت،

ممتازنیوز: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چه کسی گفته که نظام آموزشی ۶.۳.۳ غیرقانونی است؟ گفت: نظام آموزشی ۳.۳.۳.۳ از مهر امسال در مدارسی که شرایط لازم را دارند، اجرا می‌شود که در اجرای این نظام به زحمت نیفتادن والدین مد‌نظر است.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی درپاسخ به این پرسش که آیا نظام ۳٫۳٫۳٫۳ از مهر ۹۲ در مدارس کشور اجرا می‌شود؟ اظهار داشت: نظام آموزشی ۳٫۳٫۳٫۳ از مهر امسال در مدارسی که شرایط لازم را داشته باشند اجرا می‌شود.

وی افزود: تبدیل مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله در مناطقی اجرا می‌شود که در آنجا به تعداد کافی دبستان وجود داشته باشد همچنین در اجرای این طرح دقت کافی خواهیم داشت که والدین به زحمت نیفتند.

حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش که به اعتقاد کارشناسان نظام ۶٫۳٫۳ که هم اکنون در مدارس کشور در حال اجراست، غیر قانونی بوده و در سند تحول بنیادین چنین نظامی وجود ندارد، گفت: چه کسی گفته است که ۶٫۳٫۳ غیر قانونی است، آموزش و پرورش در یک مرحله نظام ۶٫۳٫۳ را اجرایی کرده است و اکنون در مرحله دوم نظام” ۳-۳-۳-۳ “را به اجرا در می آورد.

وی بیان کرد: نظام ۳٫۳٫۳٫۳ با توجه به امکانات مدارس و آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم هم اکنون نظام آموزشی ۶٫۳٫۳ در مدارس کشور در حال اجراست اما بعضی از کارشناسان معتقدند که اجرای این نظام قانونی نیست چرا که در سند تحول بنیادین به آن اشاره‌ای نشده است و اجرای نظام آموزشی ۳٫۳٫۳٫۳ در سند تحول ذکر شده است اما مسئولان آموزش و پرورش کمبود امکانات را سببی بر اجرای نظام ۶٫۳٫۳ آن هم به طور موقت می‌دانند.

قرار است از سال تحصیلی تازه نظام آموزشی ۳٫۳٫۳٫۳ در بعضی مدارس کشور اجرایی شود که بر اساس این نظام که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است باید مدارس ابتدایی به ۳ ساله اول و ۳ ساله دوم تبدیل شود. مدارس راهنمایی و متوسطه هم مانند قبل به صورت ۳ ساله پیگیری می‌شود.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.