شرط تعطیلی مدارس شعب رای‌گیری در سوم اسفند/فعلا تصمیمی برای تعطیلی بدلیل ورود کرونا اتخاذ نشده

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز برای تعطیلی مدارس در پی ورود کرونا ویروس به کشور تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: به تمام مدیران تأکید می‌کنم اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی کنند تا از بهداشت مدرسه، بوفه، تغذیه و سرویس‌های بهداشتی اطمینان یابند و تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از مهمترین ارکان کشور و نهادهای قانونی در ساختن آینده کشور است، ادامه داد: بنابراین حضوردر انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت آینده‌ای است که ساخته می شود و هر فرد با حضور در انتخابات می تواند اراده خود را برای کیفیت ساختن آینده‌ای بهتر با پیشرفت، آرامش و امنیت بیشتر، مناسبات بهتر در داخل و خارج تامین کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده گفت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه‌های انتخابات، حدود ۶۰ درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه‌های مرجع ملت در محل اخذ آراء هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارسی که در آنها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل کنند اما این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه‌های انتخابیه و آن حوزه‌هایی است که شمارش آراء تا شنبه به اتمام نمی‌رسد.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پس از ورود ویروس کرونا به کشور است؟ اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: فعلا تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خانواده‌ها تمامی معاونان تربیت و سلامت را در یک گفتگوی ویدئویی و برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه‌های لازم به آنها منتقل شده است.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است، تاکید کرد: به تمام مدیران تاکید می‌کنم اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی کنید و در مورد بهداشت مدرسه، بهداشت بوفه مدرسه، تغذیه مدرسه، سرویس‌های بهداشتی اطمینان پیدا کنند و اگر لازم است تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم شود . حداکثر مراقبت را داریم و متناسب با صلاحدید ستاد تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پایان در رابطه با احتمال استمرار تعطیلی مدارس در قم، گفت: ستاد دائما جلسه تشکیل می دهد و اوضاع را بررسی می کند. اگر لازم باشد هر تصمیمی برای سلامت فرزندان گرفته شود، حتما اتخاذ می کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.