شرط مدرک آزمون دکتری لغو شد

جام جم آنلاین: مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی از حذف شرط الزام مرتبط بودن رشته کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری در گروه‌های علوم پایه و مهندسی خبر داد و گفت: این تصمیم از امسال اجرایی می‌شود.

سعید قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تاکنون داوطلبان آزمون‌های دکتری فقط می‌توانستد در رشته‌های مرتبط با مقطع کارشناسی‌ارشد خود شرکت کنند که از امسال این شرط برای رشته‌های مهندسی و علوم پایه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم کمیته فنی و مهندسی شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی، اظهار کرد: بر این اساس از امسال همه فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد در هر رشته‌ای می‌توانند در آزمون دکتری گروه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن و موفقیت در غربالگری‌های آزمون مربوط، هیچ منعی برای ادامه تحصیل آنها در این رشته‌ها وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی تاکید کرد: قید مرتبط بودن رشته‌های کارشناسی‌ارشد برای ورود به مقطع دکتری همچنان برای گروه‌های علوم انسانی، هنر و کشاورزی وجود دارد و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته‌ها الزاما باید در آزمون دکتری رشته‌هایی که مرتبط است، شرکت کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.