شرط معافیت واردکنندگان از پرداخت مالیات علی الحساب

۲۷م آذر ،

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین وکیلی در نشست خبری در سازمان امور مالیاتی کشور با تبیین آخرین طرح ها و برنامه های سازمان امور مالیاتی گفت: فعالان اقتصادی  برای اینکه بتوانند از تسهیلات مالیاتی از جمله بخشودگی جرایم ، تقسیط و … استفاده کننده باید در سامانه تخصیص شماره نام نویسی کنند. 

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در باره مالیات علی الحساب واردکنندگان اظهار داشت: تولیدکنندگان و بخشی که کالای اساسی و خوراک دام وارد می کند از این موضوع مستثنی شدند. 

وکیلی ، اقدامات اخیر را در چارچوب حمایت از تولید دانست و خاطرنشان کرد: این بخش از فعالان اقتصادی به منظور معافیت از پرداخت علی الحساب باید هر چه سریع تر برای نام نویسی در سامانه شماره اقتصادی اقدام کنند.

 

 اصلاحات تازه مالیاتی در حمایت از تولید  

 

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اصلاحات تازه مالیاتی با هدف حمایت از تولید انجام می گردد.

حسین وکیلی  در باره قانون استفاده از حداکثر توان تولید گفت: سازمان امور مالیاتی هم برای حمایت از بخش تولید برای اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم اقدام کرده است.

وی افزود: نکته مهم  کاهش نرخ مالیات علی الحساب از ۵ درصد به ۳ درصد است. 

وکیلی در باره ابهامی که نزد بعضی کارفرمایان و ذی حسابان در خصوص تاریخ اجرای این قانون وجود دارد ، تاکید کرد: این قانون ارتباطی به تاریخ قرارداد ندارد و به طور کلی در پرداخت های  کارفرمایان از تاریخ ۲۵ شهریور ۹۱ به جای ۵ درصد باید ۳ درصد مالیات کسر شود.

 

 ارائه خدمات کامل مالیاتی الکترونیکی به دارندگان امضای دیجیتال 

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از ارایه کامل ترین خدمات الکترونیکی به مودیانی که دارای امضای دیجیتال می باشند ، خبر داد.

حسین وکیلی  در نشستی خبری گفت : سال قبل برای اولین بار امکان استفاده از امضای الکترونیک به ضمیمه اظهارنامه های مالیاتی فراهم شد.

وی ادامه داد : آن دسته از مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی خود را با امضای الکترونیک ارسال می کنند به ارسال مکتوب اظهارنامه مالیاتی به حوزه های مالیاتی نیازی ندارند. 

وکیلی تاکید کرد: استفاده مودیان مالیاتی از امضای الکترونیک ، حداکثر خدمات الکترونیکی مالیاتی را برای آنها به همراه خواهد داشت و خدماتی مانند ابلاغ اوراق مالیاتی ،‌ ارسال اعتراض مالیاتی به صورت الکترونیکی و دیگر موارد مثل رویت پرونده مالیاتی به صورت الکترونیکی در منزل و محل کار و در نهایت پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.