شرط معدل برای اعطای تسهیلات ارزی به دانشجویان پزشکی

شرط معدل برای اعطای تسهیلات ارزی به دانشجویان پزشکی

جام جم آنلاین: رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تسهیلات ارزی که برای دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته می‌شود، از وجود شرط معدل و نمره برای پرداخت این گونه تسهیلات خبر داد.

محمود قاضی خوانساری در گفت‌وگو با مهر افزود: میزان تسهیلات ارزی بستگی به کشور مقصد دارد که البته این تسهیلات با شهریه دانشجویان که پرداخت می‌شود، تفاوت دارد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت و هم همکاران ما در وزارت علوم می‌دانیم که کشورهای مختلف از نظر هزینه و شهریه با هم تفاوت دارد و این موضوع را در بورسیه‌های دانشجویی در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به شرایط ارائه تسهیلات ارزی برای گروه علوم پزشکی گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که در دانشگاه‌های کشورهای مشترک‌المنافع و بلوک شرق تحصیل می‌کنند باید دارای جمع معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی بالای ۱۷ و همچنین نمرات بالاتر از ۱۴ باشند تا بتوانند تسهیلات ارزی دریافت کنند.

قاضی خوانساری گفت: گروه پزشکی با جان مردم در ارتباط است، بنابراین معدل در گروه علوم پزشکی با معدل در رشته‌های مرتبط با وزارت علوم متفاوت است و از همین رو در اعطای تسهیلات آن را دخالت می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تمامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور برای دریافت تسهیلات ارزی باید در سامانه کامپیوتری، پرونده دانشجویی تشکیل دهند و از این پس ثبت‌نام و نوبت‌دهی در سامانه انجام می‌گیرد و به هیچ‌یک از درخواست‌ها خارج از این سیستم پاسخ داده نمی‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.