شرط و شروط در شرایط حساس برای خودرو سازان

شرط و شروط در شرایط حساس برای خودرو سازان

عصر خودرو : از مسوولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اصرار و از خودروسازان انکار.

به نقل از دنیای اقتصاد قضیه بر سر وام هزار میلیاردی است. وامی که در ابتدا دو هزار میلیاردی خوانده می‌شد اما به ناگهان هزار میلیارد آن پرید. همین هزار میلیارد هم کلی شرط و شروط پشت سر خود دارد، مثلا بازپرداخت آن ۶ ماهه است و بهره آن نیز بالای ۲۰ درصد‌.یکی دیگر از شروط این وام هم پرداخت ۶۰ درصد آن به قطعه سازان است. به این معنا که خودروسازان طبق مصوبه شورای پول و اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات یاد شده را باید برای پرداخت به قطعه‌سازان طلبکار در نظر بگیرند.
حال حدود دو ماه و اندی است که از مصوبه شورای پول و اعتبار می‌گذرد، اما به گفته خودروسازان و قطعه‌سازان هنوز از پول خبری نیست، این در حالی است که برخی از مقامات مسوول در وزارتخانه صنعت و معدن اصرار دارند که بگویند خودروسازان این پول را دریافت و حتی بخش زیادی از بدهی قطعه‌سازان را نیز پرداخت کرده‌اند. حال در شرایطی که دولتی‌ها می‌گویند خودروسازان وام مصوب را دریافت کردند، برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که خودروسازان با توجه به شرایط سختی که برای پرداخت وام یاد شده از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده و همچنین مدت زمان کوتاه بازپرداخت این وام احتمالا از دریافت آن انصراف خواهند داد .روز گذشته عضو هیات رییسه مجلس نیز این خبر را تایید و عنوان کرده که با توجه به شرایط دریافت وام از سوی خودروسازان احتمال انصراف آنها بسیار جدی است .
سید شریف حسینی که با سایت خبری خانه ملت گفت‌و گو کرده همچنین گفته است که شرایط سختی برای خودروسازان برای دریافت تسهیلات هزارمیلیاردی منظور شده است، به همین دلیل برای تسهیل در دریافت وام از سوی خودروسازان تلاش می‌کنیم. وی تاکید کرده که تزریق‌تسهیلات به صنعت خودرو در این زمان یک نیاز جدی است و به این خاطر ما با اکثر مدیران عامل بانک‌ها و خودروسازان‌در هفته گذشته جلسه داشتیم.

دوشنبه ۲۷ شهریور   ۸:۵۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.