شرط پذیرش دانشجوی تک‌جنسیتی در دانشگاه‌ها اعلام شد

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم:

آموزش > عالی
مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های برای پذیرش تک‌جنسیتی دانشجو ابتدا باید بستر لازم را فراهم کنندتا ناعدالتی ایجاد نشود.

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجوی تک جنسیتی و حذف پذیرش یک جنسیت باید ابتدا بستر لازم را فراهم کنند تا ناعدالتی ایجاد نشود که در این میان ایجاد پردیس‌های دانشگاهی مجزا برای پذیرش دختران و یا پسران یکی از این شرایط است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ۲۴ پردیس دانشگاهی در کل کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه پردیس‌های دانشگاهی برای مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند، تصریح کرد: یک روش از طریق برگزاری کنکور اختصاصی و انجام مصاحبه و روش دیگر نیز پذیرش دانشجو از طریق آزمون کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه پردیس دانشگاه‌های لرستان و خوارزمی در شرف اخذ مجوز هستند، افزود: همچنین پردیس‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری باید از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشد.

حسنی با بیان اینکه دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در پردیس کیش خود تنها می‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت داشته باشند،گفت: این تصمیم از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی از پردیس‌های دانشگاهی به صورت تفکیکی تنها دانشجویان دختر یا پسر را پذیرش می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر پردیس دانشگاه الزهرا(س) در ساوجبلاغ ایجاد شده است که همانند دانشگاه الزهرا دانشجوی دختر پذیرش می‌کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.