شرکتهای خدمات رسان به واحدهای مسکن مهر از نظر فنی و مهندسی تجهیز شده اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘مجید نامجو’ روز دوشنبه و در حاشیه نشست ویژه ای که با حضور وزرای راه و شهرسازی و نیرو و معاونین دو وزارتخانه و استاندار تهران برای حل مشکل تامین زیرساخت‌های مسکن مهر برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این جلسه‌، این بود که همفکری و همراهی برای حل مشکلات موجود برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب مسکن مهر انجام شود.

وی تاکید کرد که وزارت نیرو از لحاظ فنی و مهندسی و اجرای کار، همه گروههای دست اندرکار را تجهیز کرده است، اما موضوعی که مد نظر شرکت‌های خدمات رسان بود، این است که از لحاظ پشتیبانی مالی، پشتوانه‌ای برایشان در نظر گرفته شود که این موضوع در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو در خصوص راهکارهای دولت برای کمک به تامین آب و برق و زیرساخت‌های مسکن مهر گفت: منابع مورد نیاز زیرساخت‌های مسکن مهر هم در بودجه امسال و هم از محل فروش دارایی‌ها و اموال تامین می شود.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است در جلسه شورای عالی مسکن مجددا از رییس‌جمهوری درخواست شود تا به تامین اعتبارات مسکن مهر کمک کند.

به گفته وزیر نیرو از رییس‌جمهوری درخواست می‌شود تا وضعیت سابق تامین اعتبار این پروژه‌ها از طریق دولت، استانداری‌ها و وزارت نیرو، برای واحدهای جدید مسکن مهر هم اعمال شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های تامین‌ کننده تاسیسات و زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر وام خوبی از سوی شورای عالی مسکن در اختیارشان گذاشته شود، این وام را با سرعت بیشتری در پروژه‌های مسکن مهر هزینه‌ کرده و خودشان بازپرداخت این وام را تضمین خواهند کرد.

نامجو همچنین در خصوص دلایل تاخیر در تامین زیرساخت‌های مسکن مهر گفت: اجرای پروژه‌ای با این عظمت که حدود شش میلیون واحد برای آن هدف گذاری شده، کاری است که در کمتر کشوری در دنیا انجام شده است.

وی با بیان این که، ظرفیت دستگاه‌های اجرایی نیز محدود است، افزود: باید همت همه دستگاه‌های مختلف فعال در این طرح را ستود که کار به این خوبی پیش رفته است.

وزیر نیرو در پایان ابراز امیدواری کرد که طرح مسکن مهر به عنوان یکی از افتخارات دولت نهم و دهم به ثبت برسد.

اقتصام**۲۰۲۲**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۴۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.