شرکت‌های جدید در راه فرابورس

بورس

بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را در سایه رشد شاخص کل بورس اوراق بهادار با رونق معاملات سپری کرد، به طوری که ارزش کل مبادلات این بازار با جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ۲/۳۲۳ میلیارد ریال رسید.

هدیه لطفی/دنیای اقتصاد: در معاملات روز گذشته خرید و فروش حدود ۱۶ میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش ۸/۳۰ میلیارد ریال، حجم زیادی از معاملات را به خود اختصاص داد.

پتروشیمی امیرکبیر و پالایش نفت شیراز هم از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران بودند، به طوری که هر کدام به ترتیب با جابه‌جایی ۲/۴ و ۴/۳ میلیون سهم به کار خود پایان دادند.

افزون بر این در پایان معاملات نیز صف خریدی معادل یک میلیون سهم برای «شراز» تشکیل شد و به این ترتیب نماد مزبور با رونق فراوانی به استقبال عرضه بلوکی امروز رفت.

قرار است امروز بلوک ۱۸ درصدی پالایش نفت شیراز شامل ۱۸۴ میلیون و ۹۵۸ هزار سهم در بازار دوم فرابورس عرضه شود. این بلوک به صورت نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم ۵۰۸۴ ریال روی میز فروش قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر در بازار دیروز اوراق اجاره امید و مشارکت نفت نیز هر کدام به ترتیب با معاملات ۹۰ و ۸/۴۲ میلیارد ریالی، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین اوراق اجاره مپنا و مشارکت نارنجستان هم معاملات قابل توجهی داشتند.

بازگشایی و توقف نمادها
نماد معاملاتی اوراق مشارکت پالایش نفت شیراز در نماد پانفت و نماد معاملاتی اوراق ماهان۱پس از پرداخت سود علی‌الحساب ۳ ماهه اوراق، روز گذشته بازگشایی شدند. همچنین دیروز اوراق اجاره لیزینگ سینا در نماد صینا۱ برای پرداخت اولین سود سه ماهه متوقف شد. قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود یک درصد کاهش داشت و در میانگین ۵۹ هزار تومان مبادله شد.

درج چهار شرکت جدید در بازار پایه
همچنین شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، لیزینگ رازی، تکادو و شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران-کیش به عنوان هشتاد و هفتمین، هشتاد و هشتمین، هشتاد و نهمین و نودمین نماد معاملاتی در فهرست شرکت‌های بازار پایه فرابورس درج شدند. براساس این گزارش، خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم در گروه حمل‌و‌نقل آبی، لیزینگ رازی و شرکت تکادو در گروه واسطه گری‌های مالی و پولی و شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران-کیش در گروه هتل‌ها و رستوران‌ها قرار دارند.

10-01


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.